"گوتان پراژکت" میهمان برجسته فستیوال جازمونت کارلو

با همکاری
"گوتان پراژکت" میهمان برجسته فستیوال جازمونت کارلو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه “گوتان پراژکت” در میان مهمانان برجسته فستیوال جاز

مونت کارلوی امسال هستند. این گروه سه نفره متشکلند از یک آرژانتینی، یک سوئیسی/آلمانی و یک فرانسوی که با یک ارکستر و یک خواننده همراهی

می شوند. آنها ده سال پیش با ارائه آلبومی که موزیک تانگو را با نوعی جاز ترکیب می کرد، معروف شدند.

آنچه آنها در تم کارهایشان کرارا استفاده می کنند، اسطوره های آرژانتینی است، اما موزیکشان به اینجا ختم نمی شود. یکی از اعضای این گروه می گوید:

“ما تصمیم گرفتیم از تم فوتبال استفاده کنیم که همراه با تانگو مهمترین چیز ها در آرژانتین هستند. ما با ویکتور هوگو مورالس، محبوبترین مفسر فوتبال در آرژانتین تماس گرفتیم تا بروی یکی از آهنگهایمان تفسیر بگذارد. او یک فوتبال تخیلی را تفسیر کرد که در جریان آن موزیسین ها توپ فوتبال را به یکدیگر و بعد به ما پاس می دهند. در پایان، دوست “آرژانتینی” ما موفق می شود همراه با تفسیر مورالس گل تخیلی را وارد دروازه تخیلی کند.”

مشکلات، طرز تفکر و جو حاکم برتاریخ اخیر آرژانتین در برخی از قطعات “پروژه گوتان” منعکس است. یکی دیگر از اعضای این گروه به اوضاع احتماعی آرژانتین اشاره می کند:

“کشور زادگاه من، بویژه در سالهای نود، دچار بحران سختی شد. این بحران، نوعی بمب اتم اجتماعی بود که جامعه آرژانتین را بکلی مختل کرد. آمریکای لاتین منطقه ای شد که در آن کودکان در خیابانها رها بودند و نیمی از جمعیت زیر خط فقر زندگی می کرد.”

علیرغم بحران اقتصادی، آرژانتین همچنان از نظر فرهنگی پر بار ماند. این کشور همواره طبقه متوسط و همراه آن دانشگاههای خوب و نویسندگان برجسته اش را حفظ کرده است.

“گوتان” همان واژه “تانگو” است که آنرا برگردانده اند. گروه “گوتان” دیگر چه چیزی را برگردانده است؟

“گاهی چیزها را جابجا می کنیم. از موزیک الکترونیک استفاده می کنیم، اما این موزیک اورگانیک است؛ سبکهای موزیکی بکار می بریم که لزوما با تانگو جور درنمی آیند مثل موزیک محلی با بانجو. همیشه به دنبال چیزهای

غیر معمول هستیم”.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا