Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پنج مکان رازآلود دنیا که ورود به آنها ممنوع است

عکس آرشیوی
عکس آرشیوی Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منطقه ۵۱ ایالات متحده که به نام گروم لیک نیز شناخته می‌شود، تنها مکانی نیست که رفتن به آن ممنوع است، دنیا پر از مکان‌هاییست که یا برای امنیت شخصی یا فاش نشدن یک راز، اجازه ورود به آن‌ها را نداریم. در اینجا پنج مورد از رازآلود‌ترین نقاطی که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد، مرور می‌کنیم.

جزیره سنتینل شمالی

آگهی

جزیره سنتینل شمالی واقع در خلیج بنگال، منزوی ترین گروه مردم جهان را در خود جای داده است. مردمی که در اینجا زندگی می‌کنند از معدود قبایلی هستند که تماسی با مردم سایر نقاط جهان ندارند. سنتینلی‌ها به شدت با بیگانگان دشمنی دارند و سرسختانه از جزیره کوچک و پوشیده از جنگل خود محافظت می‌کنند.

سنتینل شمالی شاید مشهورترین جزایر آندامان باشد، که در نتیجه چندین تلاش فاجعه‌بار و نابخردانه برای بازدید از این نقطه بهشتی به شهرت رسیده است. آخرین تلاش فاجعه‌بار برای بازدید از این  جزیره به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد، در آن زمان یک مبلغ آمریکایی که ظاهرا قصد داشت مردم این جزیره را به دین مسیحیت دعوت کند در حین نزدیک شدن به این منطقه توسط سنتینل‌ها کشته شد.

در حقیقت، سنتینلی‌ها نمی‌خواهند هیچ بیگانه‌ای وارد قلمروی آنها شود چرا که ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا که توسط بیگانگان منتقل می‌شود، می‌تواند به راحتی یک قبیلۀ منزوی را که در برابر این بیماری‌ها مصونیت ندارند، از بین ببرد.

گارد ساحلی هند برای حفاظت از کسانی که قصد دارند به این جزیره نزدیک شوند، در آب‌های خلیج بنگال گشت‌زنی می‌کند و مانع ورود افراد به سنتینل شمالی می‌شود.

بایگانی‌های سری واتیکان

محل بایگانی‌های سری واتیکان که در اوایل قرن هفدهم برای نگهداری اسناد شخصی پاپ‌ها ساخته شد یکی دیگر از مکان‌های ممنوعه است. محدودیت‌های شدیدی برای رفتن به این مکان به مدت بیش از ۲۵۰ سال اعمال می‌شد تا اینکه در سال ۱۸۸۱ پاپ لئو سیزدهم محدودیت‌ها را کاهش و تنها به گروه منتخبی از دانشمندان کاتولیک اجازه دسترسی به این مکان را داد.

با این حال، تا به امروز، ورود به محل بایگانی سری واتیکان برای مردم عادی ممنوع است و خبرنگاران نیز از ورود به اینجا منع شده‌اند. فقط تعداد بسیار کمی از دانشگاهیان مذهبی که با دقت انتخاب می‌شوند اجازه ورود به این مرکز را دارند و حتی برای آنها نیز محدودیت‌هایی وجود دارد.

خزانهٔ بذر روز قیامت

مرکز حفاظت شده خزانهٔ بذر روز قیامت که به عنوان خزانه جهانی بذر سوالبارد شناخته می‌شود، در جزیره دور افتاده اسپیتس‌برگن واقع در مجمع‌الجزایر سوالبارد نروژ در ۱۰۰ کیلومتری از قطب شمال قرار دارد. در این مکان بیش از ۱.۳ میلیون گونه بذر گیاهان مختلف از سراسر جهان برای تضمین بقای انواع گونه‌های گیاهی در برابر تهدی‌هایی مانند بیماری، آفت‌ها، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی و گرم شدن کره زمین نگهداری می‌شود.

این انبار در عمق حدود ۱۰۰ متری در داخل یک کوه قرار دارد و در برابر زلزله، حملات هسته‌ای و بالا آمدن سطح آب دریا کاملا مقاوم است. علاوه بر این به شدت در برابر میکروب‌ها و سایر بازدیدکنندگان ناخواسته از جمله انسان محافظت می‌شود.

جزیره مارها

جزیره مارها که به زبان پرتغالی به آن « جزیره بزرگ سوخته شده» نیز می‌گویند، در اقیانوس اطلس و در ۳۳ کیلومتری خلیج سائوپائولو قرار دارد. این جزیره حدود ۱۱ هزار سال پیش از سرزمین اصلی برزیل جدا شد و از همان زمان زیستگاه مارهایی است که مسیر تکامل بسیار وحشی‌تری را نسبت به همتایان قاره‌ای خود طی کردند. این مارهای فوق‌العاده خطرناک که در نهایت تبدیل به آنچه ما اکنون به عنوان افعی سر نیزه‌ای طلایی می‌شناسیم، دارای سمی هستند که می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند و در عرض یک ساعت باعث مرگ شود.

طبق افسانه‌ها، آخرین ساکن دائمی جزیره یک فانوس‌بان بود که گفته می‌شود تمام خانواده‌اش در دهه ۱۹۲۰ توسط این مارها کشته شدند. از آن زمان، مارها به طور کامل جزیره را تسخیر کرده‌اند، در برخی گزارش‌ها آمده است در هر متر مربع از این جزیره یک مار زندگی وجود دارد. 

با توجه به خطراتی که در این جزیره وجود دارد، حتی اگر محدودیتی هم وجود نداشته باشد هیچ فرد عاقلی حاضر نیست از این منطقه دیدن کند. با این حال دولت برزیل رفتن به این جزیره را برای همه افراد به جز محققان ممنوع کرده است. محققان نیز تنها در شرایطی که یک یا چند پزشک آنها را همراهی کند، مجازند ورد این جزیره شوند. 

کلیسای مریم مقدس صهیون

کلیسای مریم مقدس صهیون در اتیوپی، جایی که برخی معتقدند «تابوت عهد» در آن قرار دارد، یکی دیگر از آن مکان‌های ممنوعه است. 

به اعتقاد مسیحیان اتیوپی، آکسوم زادگاه ملکه سبا، فرمانروایی است که به گفته کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان برای دیدار با سلیمان، پادشاه یهود و از انبیاء ذکر شده در قرآن به دربار او در اورشلیم رفت. براساس این روایت سلیمان و ملکه سبا صاحب پسری شدند که منلیک اول نام گرفت و او کسی بود که صندوق عهد را به آکسوم آورد. طبق باور مسیحیان، صندوق عهد شامل لوحی بود که خداوند به موسی داد و ده فرمان روی آن حک شده بود.

برخی از مردم این منطقه معتقدند که صندوق عهد در کلیسای مریم مقدس صهیون نگه داشته می‌شود و کسی مجاز به دیدن آن نیست.

با این حال، از آنجایی که هیچ کس اجازه ورود به این کلیسا را ندارد، به سختی می‌توان فهمید که چه چیزی در آن وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا در بسیاری از مناطق اسپانیا ادرار کردن در دریا ممنوع است و جریمه سنگین دارد؟

رویارویی شیاطین سرخ با خروس‌ها؛ ورود هواداران فرانسوی با ماشین به شهر مرزی بلژیک ممنوع شد

پس‌لرزه‌های روسیه‌گیت؛ مسکو پخش ۸۱ رسانه‌ اروپایی را ممنوع کرد