Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

رویارویی شیاطین سرخ با خروس‌ها؛ ورود هواداران فرانسوی با ماشین به شهر مرزی بلژیک ممنوع شد

هواداران تیم بلژیک در مسابقات یورو ۲۰۱۶
هواداران تیم بلژیک در مسابقات یورو ۲۰۱۶ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم‌های فوتبال فرانسه و بلژیک که به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی فیفا قرار دارند، در مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) دوشنبه هفته آینده در شهر دوسلدورف به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

آگهی

در آستانه برگزاری این بازی حساس، شهردار یکی از شهرهای جنوبی بلژیک صلاح دید که گذرگاه مرزی این شهر را به روی هواداران دو آتیشه فرانسوی ببندد.

شهردار شهر «وِرویک» در این خصوص توضیح داد که «فرانسوی‌ها خیلی بیشتر از ما دچار میهن شیفتگی هستند.»

وِرویک، شهری با حدود ۱۸ هزار نفر در استان فلاندر غربی بلژیک است.

این شهر اعلام کرده است که بعدازظهر روز دوشنبه اول ژوئیه (۱۱ تیر ۱۴۰۳) تنها پلی که آن را به شهر خواهرخوانده فرانسوی خود یعنی شهر «ورویک جنوبی» در فرانسه متصل می‌کند را با بلوک‌های بتونی بزرگ مسدود می‌کند و تنها به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اجازه عبور می‌دهد.

یورو کاسیر، شهردار این شهر بلژیکی گفت: «این اقدام تلاشی برای جلوگیری از ورود هواداران سرکش فوتبال فرانسوی به شهر و ایجاد غوغا است.»

او گفت: «فرانسوی‌ها بسیار میهن‌شیفته‌تر از ما هستند. ما از روی تجربه می دانیم که پس از پیروزی فرانسه، آنها دوست دارند دوباره به اصطلاح “بلژیکی‌های کوچولو” فخر بفروشند و با ماشین‌هایشان آن‌ها را مسخره کنند.»

وی در ادامه افزود که «فرانسوی‌ها معمولا با رانندگی خود را به اینجا می‌رسانند، شروع به بوق زدن می‌کنند و برای رقصیدن در خیابان‌ها بیرون می‌آیند. ما می‌خواهیم از تحریک مردم به انجام کارهای احمقانه جلوگیری کنیم.»

طرفدار فرانسوی در جریان مسابقات فوتبال
طرفدار فرانسوی در جریان مسابقات فوتبالآسوشیتدپرس

وی در عین حال تصریح کرد که «فرانسوی‌ها می‌توانند با پای پیاده یا با دوچرخه از روی پل عبور کنند» اما در عین حال پیش بینی کرد که با این وجود احتمالا تعداد کمی از این پل بخواهند با این شرایط عبور کنند.

او گفت: «و مهمتر از همه: آنها نمی‌توانند بوق بزنند.»

این پل روز دوشنبه، درست قبل از شروع مسابقه بین شیاطین سرخ بلژیک و آبی‌پوشان فرانسه در ساعت ۵ بعد از ظهر به روی خودروها مسدود می‌شود و از ساعت ۶ صبح روز سه شنبه بازگشایی می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود فرانسه در این مسابقه پیروز شود و به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کند. وقتی این تیم‌ها در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف هم رفتند، فرانسه ۱-۰ برنده شد.

شهردار وِرویک یادآور شد که این پل در جریان مسابقه پرتنش سال ۲۰۱۸ نیز بسته شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورو ۲۰۲۴؛پیروزی معجزه‌آسای مجارستان مانع تاریخ‌سازی اسکاتلند شد،‌ آلمان و سوئیس راهی مرحله بعد شدند

قیمت آبجو در سراسر اروپا؛ تماشاگران مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ چقدر می‌پردازند؟

همه آنچه باید درباره یورو ۲۰۲۴ بدانید؛ مسابقات جام ملت‌های اروپا کجا و چگونه برگزار می‌شود؟