Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

یورو ۲۰۲۴؛ ترکیه بازنده محض مقابل پرتغال، بلژیک با پیروزی به صعود امیدوار شد

شادی بازیکنان پرتغال در مقابل ترکیه
شادی بازیکنان پرتغال در مقابل ترکیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ادامه مسابقات جام ملت‌های اروپا پرتغال در مقابل ترکیه به یک پیروزی قاطع رسید و گرجستان توانست در مقابل جمهوری چک به تساوی دست یابد.

آگهی

بازی‌های روز شنبه با دیدار دو تیم گرجستان و جمهوری چک دو بازنده روز نخست گروه شش آغاز شد. گرجستان که برای نخستین بار توانسته به جام ملت‌های اروپا راه یابد در پایان نیمه اول موفق شد روی ضربه پنالتی به گل برسد و ۴۵ دقیقه نیمه نخست به نفع شاگردان ویلی سانیول به پایان رسید.

در نیمه دوم اما جمهوری چک بر شدت حملات خود افزود و در نهایت در دقیقه ۵۹ موفق شد توسط پاتریک شیک دروازه گرجستان را باز کند. از دیگر اتفاقات مهم این دیدار ورود گئورگی گولسیانی، مدافع باشگاه پرسپولیس به میدان در دقیقه ۸۱ به بازی بود. گولسیانی در طول ۹ دقیقه‌ای که در میدان بود عملکرد دفاعی بدون نقصی از خود ارائه داد و بارها مانع از شکل‌گیری موقیعت‌های خطرناک برای مهاجمان جمهوری چک شد.

این مسابقه در نهایت با همان تساوی ۱-۱ به پایان برسد و گرجستان به اولین امتیاز خود در تاریخ رقابت‌های یورو دست یابد. در مقابل اما جمهوری چک که با هدف صعود از مرحله گروهی وارد این رقابت‌ها شده نمی‌تواند از کسب ۱ امتیاز از دو بازی راضی باشد.

در دیگر بازی این گروه دو تیم پیروز روز نخست یعنی پرتغال و ترکیه به مصاف یکدیگر رفتند. برخلاف انتظار ترکیه رقیب دشواری برای پرتغال نبود و یاران کریس رونالدو بدون مشکل موفق شدند این تیم را شکست دهند. پرتغال در این مسابقه توسط برناردو سیلوا و برونو فرناندز به گل رسید و یک بار هم مدافع ترکیه به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

در نهایت این بازی با نتیجه ۳-۰ به سود پرتغال به پایان رسید تا این تیم هم صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کند.

در پایان دور دوم بازی‌های این گروه، پرتغال با ۶ امتیاز اول است و ترکیه با ۳ در جایگاه دوم قرار دارد. گرجستان و جمهوری چک هم با ۱ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم هستند. در روز پایانی بازی‌های این گروه جمهوری چک و ترکیه یک جدال سخت خواهند داشت و تیم پیروز به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی راه خواهد یافت.

در بازی پایانی شنبه شب بلژیک و رومانی به مصاف یکدیگر رفتند. بلژیکی‌ها که بازی نخست خود را به اسلواکی باخته بودند این مسابقه برایشان حکم مرگ و زندگی را داشت. شیاطین سرخ اروپا خیلی زود و در همان دقیقه ۲ به گل نخست خود دست یافتند. نیمه نخست با همان یک گل به سود بلژیک به پایان رسید.

در نیمه دوم رومانی حملات فراوانی روی دروازه رقیب ترتیب داد اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم مانع از به ثمر رسیدن گل می‌شد. در نهایت بلژیک در دقیقه ۸۰ توسط کوین دی‌بروینه به گل دوم رسید تا خیال خود را از کسب ۳ امتیاز راحت کند.

در پایان این مسابقه هم با همان نتیجه ۲-۰ به سود بلژیک به پایان رسید تا وضعیت این گروه در پایان دور دوم بسیار پیچیده شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این نتایج حالا هر چهار تیم این گروه صاحب یک پیروزی و یک شکست هستند و هر چهار تیم ۳ امتیاز دارند. در شب آخر بلژیک باید به مصاف اوکراین برود و رومانی و اسلواکی با یکدیگر بازی خواهند داشت. در حال حاضر اما رومانی و بلژیک به دلیل تفاضل گل بهتر در رده‌های نخست و دوم قرار دارند و اسلواکی و اوکراین هم سوم و چهارم هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورو ۲۰۲۴؛ آلمان نخستین صعود کننده به دور بعد؛ کرواسی و سوئیس مقابل حریفان متوقف شدند

یورو ۲۰۲۴؛ پرتغال و ترکیه هم با پیروزی استارت زدند

بیم و امید خروس‌ها در یورو ۲۰۲۴؛ آنچه درباره بینی شکسته امباپه می‌دانیم