Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

بیم و امید خروس‌ها در یورو ۲۰۲۴؛ آنچه درباره بینی شکسته امباپه می‌دانیم

کیلیان امباپه
کیلیان امباپه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کیلیان امباپه، کاپیتان تیم ملی فوتبال فرانسه شامگاه دوشنبه ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) در دیدار مقابل اتریش دچار شکستگی بینی شد، با این حال، اولین معاینات پزشکی روی او نسبتاً اطمینان‌بخش بوده است.

آگهی

تیم فرانسه به‌رغم بدبیاری به دلیل مجروح شدن کاپیتانش، کیلیان امباپه در نخستین بازی‌اش در گروه D یورو ۲۰۲۴ آلمان، توانست در یک پیروزی کمرنگ، یک بر صفر اتریش را شکست دهد. بازیکن آینده‌دار رئال مادرید در دقیقه ۸۹ بازی پس از برخورد با کتف لنزویس کوین دانزو، بازیکن اتریشی، با بینی خون‌آلود بازی را ترک کرد.

این بازیکن پس از ضربه کتف بازیکن اتریشی برای دقایقی روی زمین ماند. در تصاویر خونریزی شدید از بینی کاپیتان آبی‌ها دیده می‌شد. پس از آن دکتر فرانک لو گال، پزشک تیم، به امباپه گفت که دماغش باید اسکن شود.

به فیس‌بوک یورونیوز فارسی بپیوندید

کاپیتان تیم فرانسه پس از خارج شدن از زمین، به سرعت وارد رختکن شد. دقایقی بعد او در حالی که کلاه روی سر و ماسک جراحی روی صورتش داشت در حال خروج از ورزشگاه دیده شد. بر پایه گزارش شبکه آر.ام‌.سی فرانسه، این بازیکن رئال مادرید برای انجام معاینات راهی بیمارستان دوسلدورف شده است.

طبق اطلاعات این شبکه، معاینات انجام شده روی کیلیان امباپه در بیمارستان دوسلدورف اطمینان‌بخش بوده است. این بدان معناست که حتی اگر بینی کاپیتان آبی‌ها واقعا شکسته باشد، فعلاً نیازی به عمل جراحی نخواهد داشت و ممکن است او برای بازی بعدی این جمعه مقابل هلند آماده باشد.

به نوشته رسانه‌های فرانسه، دماغ شکستگی کیلیان امباپه احتمالا ظرف چند روز بهبود می‌یابد اما اولین آثار آن ممکن است واکنش التهابی اِدِماتوز یا باد کردن بینی باشد. با این حال اگرچه او احتمالا می‌تواند به سرعت به میادین بازگردد، اما کادر فنی تیم فرانسه قصد ندارند سلامتی کاپیتان خود را به خطر بیندازند و به احتمال زیاد می‌خواهند او را از بازی در مقابل هلند معاف کنند. از طرفی حضور امباپه در آخرین بازی تعیین‌کننده مقابل لهستان در ۲۵ ژوئن محتمل است.

دکتر آلن دوکاردونت، کارشناس پزشکی به شبکه تلویزویونی ب‌اف‌ام فرانسه توضیح می‌دهد: «شکستگی بینی به خودی خود خطرناک نیست، اما برای ورزشکار سطح بالا می‌تواند زخمی کاری باشد، زیرا تنفس را دشوار می‌کند و گاه پیامدهایی برای میزان استقامت و کیفیت خواب دارد.

مهاجم خروس‌ها در دیدارهای آینده نیز باید از ماسک استفاده کند. به هر حال هیچ چیز تا روز بازی با نارنجی پوشان مشخص نیست و باید منتظر بود تیم پزشکی دست دیدیه دشان را تا چه حد باز خواهد گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورو ۲۰۲۴؛ فرانسه به سختی از سد اتریش گذشت؛ شکست بلژیک مقابل اسلواکی و برتری رومانی برابر اوکراین

مسابقات یورو ۲۰۲۴؛ اسپانیا مقتدرانه شروع کرد، ایتالیا گام اول را لرزان برداشت

آلمان و اسکاتلند در افتتاحیه یورو ۲۰۲۴؛ ژرمن‌ها می‌توانند طلسم قهرمان نشدن میزبانان را بشکنند؟