Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

یورو ۲۰۲۴؛ فرانسه به سختی از سد اتریش گذشت؛ شکست بلژیک مقابل اسلواکی و برتری رومانی برابر اوکراین

کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه
کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی فرانسه در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ با گل به خودی مدافع حریف به پیروزی رسید.

آگهی

شاگردان دشان در این دیدار موفق شدند از سد حریف سخت‌کوش خود اتریش بگذرند تا ضمن کسب پیروزی در نخستین دیدار خود در این تورنمنت، به دلیل گل زده کم‌تر پس از هلند در جایگاه دوم گروه D قرار گیرند.

در این گروه، تیم‌های لهستان و اتریش که هر دو در نخستین مسابقه خود مقابل هلند و فرانسه متحمل شکست شدند به ترتیب در مکان‌های سوم و چهارم جای دارند.

تنها گل این مسابقه از روی نفوذ و ارسال «کات‌بک» کیلیان امباپه، ستاره و کاپیتان تیم ملی فرانسه از سمت راست و اشتباه مدافع اتریش، ماکسیمیلیان ووبر در باز کردن دروازه خودی به ثمر رسید.

انگولو کانته، هافبک میانی و محبوب فرانسوی‌ها در این مسابقه با عملکردی درخشان عنوان بهترین بازیکن را از آن خود کرد.

بلژیک با همه‌ ستاره‌ها شکست خورد

شاگردان دومنیکو تدسکو که در میان آنها ستاره‌های نام‌دار دنیای فوتبال حضور دارند، مقابل تیم نه چندان مطرح اسلواکی تن به شکست یک به صفر دادند.

دیدار دو تیم اسلواکی و بلژیک از گروه E مسابقات در حالی با برد یک صفر اسلواک‌ها در به پایان رسید که هواداران این تیم در استادیوم شهر فرانکفورت انتظار بازی بهتری از تیم ملی کشورشان داشتند.

تیم ملی اسلواکی در همان ابتدای مسابقه توانست قفل دروازه بلژیک را در دقیقه ۷ توسط ایوان شرانز بگشاید و تا پایان نیمه نخست ضمن مهار حملات حریف، از این گل محافظت کند.

بلژیک که ستاره‌های سرشناسی را در ترکیب خود داشت در نیمه دوم برای بازگشت به مسابقه و کسب برتری به میدان آمد اما هر چه زد به در بسته خورد تا ناکام بزرگ روز چهارم این مسابقات باشد.

از جمله فرصت‌هایی که با حملات متعدد بلژیک مقابل دروازه اسلواکی خلق شد گلی بود که در دقیقه ۵۶ به ثمر رسید اما پس از مراجعه داور به وی‌ای‌آر به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

گل لوکاکو مقابل اسلواکی که به دلیل آفساید مردوداعلام شد
گل لوکاکو مقابل اسلواکی که به دلیل آفساید مردوداعلام شدThemba Hadebe/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

این دیدار در نهایت پس از ۱۰ دقیقه وقت‌های اضافه برای نیمه دوم با همان نتیجه یک بر صفر به سود اسلواکی به پایان رسید تا نخستین شگفتی در هفدهمین دوره از رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ رقم بخورد.

برتری تیم ملی بلژیک در معیارهایی چون مالکیت توپ، ایجاد موقعیت گل، تعداد و دقت پاس از رویکرد هجومی این تیم برای تلاش به منظور برگرداندن نتیجه بازی حکایت داشت.

رومانی گام نخست را با پیروزی مقابل اوکراین برداشت

تیم ملی رومانی در دیداری دیگر از گروه E مسابقات یورو ۲۰۲۴، با نتیجه ۳ بر ۰ مقابل اوکراین به برتری رسید و ضمن کسب سه امتیاز این بازی، گام نخست را محکم برداشت.

این بازی که در ورزشگاه آلیانس آر‌نا شهر مونیخ برگزار شد، از همان ابتدا با حملات رومانی همراه بود؛ شاگردان لوردانسکو در دقیقه ۲۹ توسط نیکولائه استانچیو نتیجه حملات خود را دریافت کردند و به گل نخست دست یافتند.

اوکراین در نیمه دوم تلاش کرد که به بازی برگردد، اما حملات این تیم راه به جایی نبرد. رومانی در ادامه برتری خود را در زمین حفظ کرد و در دقیقه ۵۳ توسط رضوان مارین به گل دوم دست یافت.

تیم ملی رومانی به این دو گل راضی نبود و در دقیقه ۵۷ بار دیگر توسط دنیس دراگوش به گل سوم رسید تا با همین نتیجه در نهایت پیروز از میدان خارج شود.

پیروزی رومانی مقابل اوکراین در چهارمین روز یورو۲۰۲۴
پیروزی رومانی مقابل اوکراین در چهارمین روز یورو۲۰۲۴AP Photo

در پایان دیدارهای این گروه، رومانی با ۳ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و اسلواکی با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کم‌تر جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

تیم‌های بلژیک و اوکراین هم بدون کسب امتیاز به ترتیب در مکان‌های سوم و چهارم جدول قرار گرفتند

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسابقات یورو ۲۰۲۴؛ اسپانیا مقتدرانه شروع کرد، ایتالیا گام اول را لرزان برداشت

آلمان و اسکاتلند در افتتاحیه یورو ۲۰۲۴؛ ژرمن‌ها می‌توانند طلسم قهرمان نشدن میزبانان را بشکنند؟

قیمت آبجو در سراسر اروپا؛ تماشاگران مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ چقدر می‌پردازند؟