Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

یورو ۲۰۲۴؛پیروزی معجزه‌آسای مجارستان مانع تاریخ‌سازی اسکاتلند شد،‌ آلمان و سوئیس راهی مرحله بعد شدند

بازی اسکاتلند مجارستان
بازی اسکاتلند مجارستان Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) روز یکشنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر ۱۴۰۳) به دور نهایی از مرحله گروهی رسید تا سرنوشت تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی مشخص شود.

آگهی

علاوه بر ۲ تیم صدرنشین در هر یک از گروه‌های شش گانه، ۴ تیم برتر از بین رتبه سومی‌ها نیز به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود می‌کنند. این بدان معناست که ۸ تیم در این مرحله از مسابقات حذف خواهند شد.

در ۲ دوره گذشته مسابقات قهرمانی اروپا که از فرمت ۲۴ تیمی استفاده شده بود، همیشه داشتن چهار امتیاز برای صعود تیم‌های سوم به مرحله یک شانزدهم نهایی کافی بوده است. درست است که در مواردی داشتن سه امتیاز هم کافی بوده است، اما همیشه شانس حضور در دور بعدی را تضمین نمی‌کند.

در چهار شب باقیمانده دور نهایی از مرحله گروهی این بازی‌ها، هر شب ۲ بازی در هر یک از گروه‌ها به طور همزمان آغاز می‌شوند و مطمئناً در این مدت شاهد جابه‌جایی‌های زیادی در جایگاه تیم‌ها در جدول خواهیم بود.

رویای اسکاتلند نقش بر آب شد؛ مجارستان در دقیقه ۹۰+۱۰ صاحب گل شد

روز یکشنبه اول از همه نوبت به بازی‌های گروه A رسید، جایی که اسکاتلند تمام تلاش خود را مقابل مجارستان به کار بست تا بلکه برای اولین بار در تاریخ خود بتواند به مرحله حذفی یک تورنمنت بین‌المللی راه یابد.

این دیدار حکم مرگ و زندگی را برای هر دو تیم داشت، چون مجارستان و اسکاتلند هر دو شانس صعود از گروه را داشتند.

 اسکاتلند پس از تقبل شکست سنگین مقابل آلمان در بازی افتتاحیه، با پیروزی مقابل سوئیس دوباره امیدوار شده بود، اما برای اطمینان از صعود خود، نیاز به پیروزی مقابل مجارستان در اشتوتگارت داشت.

در آن سوی میدان نیز مجارها از سال ۱۹۹۶ میلادی به این سمت نتوانسته‌اند بردی در مرحله گروهی به اسم خود ثبت کنند، و دیدار در برابر اسکاتلند می توانست به یک معجزه تبدیل شود تا حتی آن‌ها را به صعود امیدوار کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بازی دو تیم فوتبال مجارستان و اسکاتلند در نیمه اول با شوت‌های محکم و سرکش بازیکنان همراه بود. دروازه‌بان اسکاتلند توانست در دقیقه ۷ بازی، شوت محکم بولا را گون را به خوبی دفع می‌کند. ‍ در دقیقه ۴۰ نیز شوت سوبوسلای از بالای دروازه اسکاتلند به بیرون رفت.

سفیدپوشان مجارستان در برابر مشکی پوشان اسکاتلند
سفیدپوشان مجارستان در برابر مشکی پوشان اسکاتلندآسوشیتدپرس

شاید یکی از زمان‌های حساس این بازی، مصدومیت شدید وارگا مهاجم مجارستان در دقیقه ۶۸ بود که با برخورد با مدافعین اسکاتلند به شدت مصدوم و بازی به این دلیل برای دقایقی متوقف شد و همین موضوع باعث در نظر گرفته شدن وقت‌های اضافه در نیمه دوم شد.

پس از پایان وقت‌های قانونی نیمه دوم، مجارها تازه یادشان افتاده که حملات خود را آغاز کنند اما این اسکاتلندی‌ها بودند که در ۴ دقیقه پایانی دیوانه‌وار حمله کردند.

این رفت و آمدها با ضدحمله برق آسای مهاجمان مجارستان و پاس عمقی سوبوسلای همراه شد و پس از آن رولاند سالای با یک ارسال در پشت محوطه جریمه کوین سوبوت را صاحب توپ کرد تا گل زیبای این بازیکن مجارستانی در دقیقه ۹۰+۱۰ رقم بخورد.

مصدومیت بازیکن مجارستان در بازی با اسکاتلند
مصدومیت بازیکن مجارستان در بازی با اسکاتلندآسوشیتدپرس

مجارستان توانست با این برد ۳ امتیاز کسب کند و در جایگاه سوم گروه خود قرار گیرد و از این پس باید منتظر عملکرد سایر تیم‌های سومی در گروه‌های دیگر باشد تا تکلیف ۴ تیم برتر از بین رتبه سومی‌ها مشخص شود

صعود سوئیس با تساوی برابر آلمان

در دیگر دیدار همزمان این گروه، تیم آلمان که میزبان این دوره از رقابت‌ها است و صعود آن از قبل حتمی شده بود، در فرانکفورت به مصاف تیم سوئیس رفت.

در نیمه اول بین سوئیس و آلمان، تیم فوتبال سوئیس برتری نسبی داشت. سوئیسی مهارت‌های دفاعی محکمی از خود به نمایش گذاشتند و در ضدحمله یک تهدید دائمی به شمار می‌رفتند، به ویژه زمانی که دن اندویه از باشگاه فوتبال بولونیای ایتالیا یک گل عالی به ثمر رساند.

آلمان نیز لحظات خوب خود را داشت، به ویژه با گل دقیقه ۱۷ روبرت آندریچ که فضای بازی و ورزشگاه را به نفع آلمان تغییر داد. اما غافل از اینکه پیش از آن، جمال موسیالا، ‌دیگر بازیکن آلمان در محوطه جریمه سوئیس با یکی از بازیکنان برخورد کرده بود و همین باعث شد تا پس از بررسی  کمک‌داور ویدئویی (وی.اِی.آر)، این گل مردود اعلام شود.

با این حال، آلمانی‌ها تلاش کردند تا از دفاع سازمان یافته سوئیس عبور کنند؛ اما این سوئیس بود که از موقعیت‌های خود استفاده کرد و در دقیقه ۲۸ از بن بست خارج شد، و آن زمانی بود که اندویه به طرز ماهرانه‌ای در پاسی از فریلر پس از ضدحمله سریعی که با اشتباه موسیالا شروع شد، توپ را با ضربه‌ای نرم وارد دروازه نویر کرد.

آلمان در ادامه نیمه اول، فشار خود را برای به ثمر رسیدن گل تساوی افزایش داد، اما دفاع سوئیس ثابت قدم بود و فرصت‌های واضح را از آلمان دریغ کرد.

آگهی

در نتیجه، نیمه اول، با برتری ۱ بر صفر سوئیس مقابل آلمان به پایان رسید.

بازی آلمان و سوئیس
بازی آلمان و سوئیسآسوشیتدپرس

نیمه دوم؛ گل مساوی آلمان در وقت اضافه

تا دقیقه ۵۴، بازی برای هر دو تیم خوب پیش رفت و هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند و  آلمان با هدف شکستن دفاع سوئیس از ترکیب تهاجمی ۵-۳-۲ استفاده کرد.

مانوئل آکانجی در دقیقه ۷۰، یک حرکت دفاعی مهم برای سوئیس انجام داد و ضربه نزدیک کیمیچ را پس از ارسال ویرتس مهار کرد. این حرکت منجر به بررسی ویدئویی برای یک پنالتی احتمالی شد که در نهایت مردود اعلام شد.

در دقیقه ۸۴، سوئیس نزدیک بود برتری خود را تثبیت کند و آمدونی وارگاس را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما پیش از آن پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.

آلمان در دقیقه ۸۵ به گل تساوی نزدیک شد و ارسال کروس از نقطه کرنر با ضربه سر هاورتز همراه شد که به تیرک افقی دروازه سوئیس برخورد کرد و بهترین موقعیت آنها در این مسابقه را رقم زد اما نتوانستند از آن استفاده کنند.

آگهی

بالاخره ارسال بلند رائوم روی محوطه جریمه سوییس با ضربه سر فولکروگ همراه شد تا ژرمن‌ها در آخرین دقایق بازی و در وقت‌های اضافی به گل تساوی برسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورو ۲۰۲۴؛ ترکیه بازنده محض مقابل پرتغال، بلژیک با پیروزی به صعود امیدوار شد

یورو ۲۰۲۴؛ جدال هلند و فرانسه برنده نداشت، پیروزی اوکراین و اتریش در مقابل اسلواکی و لهستان

همه آنچه باید درباره یورو ۲۰۲۴ بدانید؛ مسابقات جام ملت‌های اروپا کجا و چگونه برگزار می‌شود؟