Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

چرا در بسیاری از مناطق اسپانیا ادرار کردن در دریا ممنوع است و جریمه سنگین دارد؟

canva
canva Copyright Photo
Copyright Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در اسپانیا برای محافظت از محیط زیست دریا قوانین سختی وضع شده است؛ از جریمه ۷۵۰ یورویی برای ادرار در دریا گرفته تا ممنوعیت شنا در دریا بعد از نیمه‌شب.

آگهی

مقامات شهر ماربلا در جنوب اسپانیا که منطقه گردشگری «کوستا دل سول» نیز در آنجا قرار دارد، با توجه به شمار بالای گردشگرانی که از هم اکنون برای سفر به این منطقه رزروهای لازم را انجام داده‌اند که رکورد جدیدی است، مقررات سختی را به اجرا گذاشته‌اند تا دست‌کم با یکی از پیامدهای منفی هجوم گردشگران به این منطقه مبارزه کنند؛ یعنی ادرار کردن در دریا.

پیش از ماربلا، مقامات شهر ویگو در شمال اسپانیا نیز اقدام مشابهی انجام داده بودند. آنها دو سال پیش از این جریمه‌هایی تا ۷۵۰ یورو را برای «تخلیه فیزیولوژیکی در ساحل یا دریا» وضع کردند و ماربلا نیز نرخ این جریمه را تا ۶۰۰ یورو تعیین کرده است.

اعضای شورای شهر ماربلا هفته گذشته به حفاظت از دریا رأی مثبت دادند و دستورالعملی را تصویب کردند که ادرار زیر آب را در ۲۵ ساحل ممنوع می کند.

در مجموع در کل استان مالاگا، ادرار کردن در خشکی یعنی خارج از مکان‌ها و کابین‌های در نظر گرفته شده نیز ممنوع است؛ با این وجود در خشکی شناسایی متخلفان برای نیروهای پلیس آسانتر است و هنوز معلوم نیست که نیروهای پلیس چگونه می‌توانند متخلفانی را که در دریا ادرار می‌کنند، شناسایی کنند.

سیگار کشیدن همچنان آزاد است

«تخلیه فیزیولوژیکی» تنها ممنوعیتی نیست که در فرمان جدید شورای شهر وضع شده؛ گردشگران دیگر نمی‌توانند در آب با توپ‌ بازی کنند یا منطقه‌ای را با چتر آفتاب رزرو کنند؛ همچنین باید سگ‌هایشان را از آب دور نگه دارند و آنها را تنها در سواحلی که برای سگ‌ها در نظر گرفته شده، با خود ببرند.

با این وجود سیگاری‌ها همچنان می‌توانند در ساحل از انواع سیگار، چه سیگارهای سنتی و چه الکترونیکی، استفاده کنند اما در صورت ریختن زباله یا ته‌سیگار یا ضایعات غذا جریمه می‌شوند.

مقررات در سایر شهرهای ساحلی اسپانیا

شهر ویگو در منطقه گالیسیا نیز از سال ۲۰۲۲ میلادی برای ادرار کردن در کنار دریا ۷۵۰ یورو جریمه وضع کرده و آن را «نقض مقررات بهداشتی» خوانده است.

در شهر ساحلی بنیدورم نیز چنانچه در دوش‌های ساحلی از صابون و شامپو استفاده کنید ۶۶۰ یورو جریمه خواهید شد. در این شهر سیگار کشیدن در ساحل تا ۲ هزار یورو جریمه دارد و برای پرسه زدن در ساحل و شنا از نیمه شب تا ۷ صبح نیز جریمه ۱۲۰۰ یورویی در نظر گرفته شده است.

سیگار کشیدن در تعدادی از سواحل مایورکا، ایبیزا و مینورکا نیز ممنوع است.

چرا ادرار در دریا ممنوع است؟

ادرار برای حیات وحش اقیانوس‌ها سمی است و می‌تواند باعث تخریب تنوع زیستی آن شود. ادرار به ویژه برای صخره‌های مرجانی مضر است.

ادرار حاوی موادی مانند اوره با نیتروژن بالا، باکتری و بقایای داروها است و به همین دلیل است که ادرار کردن در دریا در پرتغال و تایلند نیز ممنوع شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رنگ ادرار در مورد سلامتی شما چه می‌گوید؟

ادرار کردن ایستاده یا نشسته؛ مردان اروپایی در هر کشور کدام را ترجیح می‌دهند؟

تولید برق از ادرار؛ شیوه ای ارزان برای تامین روشنایی در مناطق محروم