NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

تخلیه باغ وحش رفح پیش از حمله اسرائیل؛ چند حیوان باقی مانده در خطر مرگ هستند

یکی از شیرهای گرسنه باغ‌وحش رفح
یکی از شیرهای گرسنه باغ‌وحش رفح Copyright Abdel Kareem Hana/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.
Copyright Abdel Kareem Hana/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارگران باغ وحش رفح قبل از حمله اسرائیل به آن منطقه تنها ۴۸ وقت داشتند تا حیوانات را به منطقه‌ای امن منتقل کنند. آنها نتوانستند در این فرصت کوتاه همه حیوانات را جابجا کنند. اگر کسی آنها را نجات ندهد، این حیوانات از تشنگی و گرسنگی تلف خواهند شد.

آگهی

کارگران باغ وحش رفح قبل از حمله اسرائیل به آن منطقه تنها ۴۸ وقت داشتند تا حیوانات را به منطقه‌ای امن منتقل کنند. آنها نتوانستند در این فرصت کوتاه همه حیوانات را جابجا کنند. فتحی جمعه، مالک باغ وحش می‌گوید که سه شیر مسن و چند گربه، سگ‌های نگهبان و لاک‌پشت‌ها را نتوانستند با خود ببرند. اگر در روزهای آینده کسی به داد این حیوانات نرسد، آنها از گرسنگی و تشنگی تلف خواهند شد. باقی حیوانات به یک دامداری در خان یونس منتقل شده‌اند اما تقریبا غذایی ندارند.

فتحی جمعه توضیح می‌دهد:‌ «آنها (اسرائیلی‌ها) با تراکت‌های هوایی به ما دستور دادند منطقه را تخلیه کنیم. بنابراین منطقه را تخلیه کردیم. ما دو روز فرصت داشتیم و دو روز برای تخلیه حیوانات از باغ وحش کافی نیست. وقت کم آوردیم و مجبور شدیم منطقه را ترک کنیم و بقیه حیوانات را در باغ وحش بگذاریم. بدون شک آن حیوانات حداکثر تا ۱۰ روز دیگر تلف خواهند شد مگر اینکه کسی یا سازمان حمایت از حیوانات آنها را به دست ما برسانند یا غذا به آنها بدهند. این حیوانات بدون آب و غذا زنده نمی‌مانند.»

فتحی جمعه می‌گوید: «وضعیت فاجعه بار است. ما فقط آنچه را که در دسترس است مانند کنسروهای کمکی نخود، باقلا و گوشت گاو به آنها می‌دهیم. هر چه در دسترس باشد به آنها می‌دهیم. شرایط خیلی بد است، حتی وضعیت روحی آنها هم بد است.»

سامر جمعه، از کارگران باغ وحش ادامه می‌دهد:‌ «ما دیگر برای سیری به حیوانات غذا نمی‌دهیم، بلکه فقط تلاش می‌کنیم تا روز بعد زنده نگهشان داریم.»

اسرائیل روز ۶ مه حمله خود به رفح را به رغم نگرانی‌های بشردوستانه و هشدار کشورهای مختلف آغاز کرد. از آن پس، کمک‌رسانی به آن منطقه بسیار دشوارتر از قبل شده است. برخی کشورها اسرائیل را متهم می‌کنند که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.

حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه خانه‌های خود را ترک و در گرسنگی شدید به سر می‌برند. سازمان ملل از وضعیت قحطی در برخی نقاط غزه سخن گفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیپلماسی پاندا چیست؟

مصر: تا اسرائیل کنترل سمت غزه گذرگاه رفح را به فلسطینی‌ها واگذار نکند فعالیت آن ممکن نخواهد بود

دو پاندای اهدایی چین به باغ وحش مادرید رسیدند