NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

سیل در آلمان و سوئیس؛ جسد یک امدادگر در ایالت بایرن پیدا شد

سیل در آلمان
سیل در آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ادامه جاری شدن سیل در آلمان، جسد یک آتش‌نشان در رودخانه ایلم در ایالت بایرن آلمان پیدا شد. او به همراه سه آتش‌نشان دیگر در یک کشتی بادی بود که تلاش داشتند گروهی از ساکنان شهر فافن هوفن که در سیل گرفتار شده‌اند را نجات دهند اما کشتی بادی این افراد در آب واژگون شد.

آگهی

همچنین روز شنبه پس از ریزش زمین زیر بخشی از ریل در نزدیکی شهر شوایبیش گموند در حدود ۵۰ کیلومتری شرق اشتوتگارت، یک قطار از ریل خارج شد اما خوشبختانه هیچ کدام از ۱۸۵ مسافر آن آسیبی ندیدند. اپراتور راه آهن آلمان، دویچه بان، نسبت به لغو و تأخیرهای گسترده هشدار داد و همزمان ترافیک در مسیرهایی از جمله مونیخ به برلین، اشتوتگارت و زوریخ مختل شده است.

مقام‌های آلمان از ساکنان ایالت جنوبی بایرن خواسته‌اند به دستورات تخلیه توجه کنند زیرا سیل در برخی از مناطق همچنان رو به وخامت است. تاکنون شش منطقه در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند و هواشناسان نسبت به بارش‌های بیشتر و رعد و برق هشدار داده‌اند.

مقام‌های محلی در فیشاخ در منطقه آگسبورگ هم از مردم خواسته‌اند تا خانه‌های خود را ترک کنند و از پارک خودروهای خود در پارکینگ‌های زیرزمینی خودداری کنند. همچنین برخی از این افراد باید با بالگرد به مناطق امن منتقل شوند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان از شهروندان ساکن در این مناطق خواست تا هر گونه پیام هشداردهنده را از سوی تیم‌های اورژانس جدی بگیرند چرا که به گفته او این می‌تواند جان افراد را نجات دهد.

مارکوس سودر، نخست‌وزیر ایالت باواریا هم از یکی از مناطق آسیب‌دیده در نزدیکی آگسبورگ، در شمال غربی مونیخ بازدید کرد، جایی که باران‌های شدید چند روزه باعث جاری شدن سیل شده است.

او پس از بازدید از این منطقه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما هنوز شرایط پایداری نداریم و وضعیت به ویژه در منطقه سوابی در اطراف آگسبورگ بسیار ویژه است و سطح آب همچنان در حال افزایش است. خدمات اورژانس در مناطق آسیب دیده کار می‌کنند اما سیل خسارات بسیار زیادی به بار آورده، هرچند همه بخش‌های بایرن زیر آب نرفته‌اند.»

برای امداد افراد گرفتار مانده در سیل از قایق و همچنین تراکتور استفاده شده تا به هر شکل ممکن جان این افراد نجات داده شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

صحنه‌های مشابهی در آن سوی مرز در سوئیس با آب‌های جوشان در بخشی از رودخامه مورگ مشاهده شده است. جایی که مقام‌های محلی می‌‌گویند سطح آب ۲۰ برابر بیشتر از میانگین ماهانه است. دولت فدرال سوئیس می‌گوید با پیش‌بینی بارندگی بیشتر انتظار می‌رود که سطح آب در روز یکشنبه باز هم افزایش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل در آلمان؛ تحقیقات قضایی علیه مقامات محلی به دلیل سهل انگاری آغاز شد

تصاویری از خسارت‌هایی که سیل در آلمان به بار آورد

افزایش شمار قربانیان سیل در آلمان و بلژیک؛ بروکسل یک روز عزای عمومی اعلام کرد