اسپانیا مانع دسترسی نوجوانان به سایت‌های پورنوگرافی می‌شود؛آمارها از کودکانی که فیلم‌ پورن دیده‌اند

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت اسپانیا در حال توسعه یک فناوری ویژه برای جلوگیری از دسترسی افراد زیر سن قانونی به تارنماهای دارای محتوای پورنوگرافی است.

آگهی

به گفته مسئولان دولت اسپانیا این فناوری مبتنی بر تایید سن کاربران برای دریافت مجوز بازدید از سایت‌های با محتوای پورن است که به گفته کارشناسان تأثیرات منفی بر روابط آنها دارد.

این فناوری با هدف محافظت از خردسالان در برابر محتوای پورنوگرافیِ آنلاین توسعه یافته که بنا به نظر کارشناسان تاثیرات منفی بر روحیات و روابط آنها دارد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در همین خصوص گفته است که کشورش همچنین در پی تصویب «قانونی جامع برای استفاده خردسالان از اینترنت» است زیرا دسترسی به محتوای مستهجن به گفته او به «یک اپیدمی واقعی» تبدیل شده است.

کارشناسان سال‌هاست که درباره اثرات منفی سایت‌های دارای محتوای مستهجن بر روحیات، اخلاق، روابط و رفتار کودکان و نوجوانان هشدار می‌دهند.

مارینا ماروکی، مربی اجتماعی در این خصوص چنین توضیح می دهد: «هر چیزی که به میل و رفتارهای جنسی و جنسیت مربوط می‌شود افراد دارای سنین ۸ تا ۱۲ سال را جذب و یا تحریک می‌کند.»

وی می‌افزاید که افراد زیر سنین قانونی اغلب از طریق میان‌بر‌ها (shortcut)، پیوندها و یا چت‌روم‌ها به محتواهای مستهجن دسترسی پیدا می‌کنند.

دولت اسپانیا در پی گزارشی آماری در خصوص میزان مراجعه به سایت‌های «مستهجن» که به تازگی توسط وزارت دادگستری این کشور منتشر شد، ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس این گزارش، نیمی از نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله اسپانیایی و دست کم ۲۵ درصد از نوجوانان زیر ۱۲ سال این کشور حداقل یک بار محتوای پورن را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که ۷۰ درصد از نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله به طور مرتب محتوای پورن را تماشا می‌کنند؛ این در حالیست که ۳۰ درصد آنها گفته‌اند که پورنوگرافی تنها منبع آموزش جنسی آنهاست.

به باور بسیاری از کارشناسان، پورنوگرافی پیامدهای منفی بر کودکان و بزرگسالان دارد که از آن جمله می‌توان به مواردی چون ادراک تحریف شده از روابط جنسی، مشکلات روانی، عادی سازی خشونت علیه زنان یا خطر اعتیاد اشاره کرد.

علاوه بر این، تماشای مداوم محتواهای پورنوگرافی در دراز مدت می‌تواند تأثیر منفی بر میل جنسی افراد بزرگسال داشته باشد.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شبکه ایکس برای جذب دوستداران محتوای جنسی بزرگسالان، قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کند

رئیس یک دانشگاه که فیلم‌های پورن با همسرش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد، اخراج ‌شد

هشدار شورای عالی برابری به دولت فرانسه: خشونت و شکنجه در فیلم‌های پورن به سطح جنایت رسیده است