هوش مصنوعی تعیین می‌کند که شما مجاز به تماشای فیلم پورن هستید یا خیر

تماشای فیلم
تماشای فیلم Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بریتانیا روز سه‌شنبه دستورالعمل جدیدی را برای بررسی سن کودکان جهت محافظت از آنها در برابر دسترسی به پورنوگرافی آنلاین پیشنهاد کرد، از جمله پیشنهادی برای استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای تعیین این که آیا بیننده فیلم پورن به سن قانونی رسیده است یا خیر.

آگهی

قانون جدید ایمنی آنلاین که در بریتانیا پیشنهاد شده، سایت‌های منتشر کننده محتوای مستهجن را ملزم می‌کند که نمایش فیلم‌های پورنوگرافی را پس از حصول اطمینان از سن قانونی تماشاگر آغاز کنند.

در حال حاضر، سن قانونی تماشای فیلم پورن در بریتانیا ۱۸ سال یا بیشتر است.

در متن پیش‌نویس این قانون پیشنهاد شده که سایت‌های نمایش دهنده فیلم‌های پورن برای تخمین سن تماشاگر از تجزیه و تحلیل چهره او با استفاده از توانمندی هوش مصنوعی برای تخمین سن استفاده کنند. به این منظور، نیاز است که تماشاگر تصویر سلفی خود را برای ارزیابی هوش مصنوعی بارگذاری یا آپلود کند. 

سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا (آفکام) که این قانون را پیشنهاد کرده، دستورالعملی را نیز برای تطبیق عکس ارسالی تماشاگر تنظیم کرده که او را ملزم می‌کند که یک شناسه رسمی عکس‌دار مانند پاسپورت یا گواهینامه رانندگی را نیز برای اثبات سن یا تایید اصالت عکس ارسالی  بارگذاری یا آپلود کند.

آفکام در پیشنهادی دیگر این گزینه را مطرح کرده که تماشاگر فیلم پورن برای اثبات سن قانونی خود، بانک اطلاعاتی خود را با سایت مورد استفاده به اشتراک بگذارد. 

آفکام تاکید کرد که خوداظهاری سن که در حال حاضر توسط سایت‌های منتشر کننده محتواهای پورن استفاده می‌شود، تنها نوعی سلب مسئولیت است و کارآیی لازم را ندارد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

یک مطالعه انجام شده طی‌ سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نشان داد که به طور متوسط ​​​​کودکان بریتانیایی برای اولین بار در ۱۳ سالگی پورنوگرافی آنلاین را مشاهده می‌کنند. بر پایه نتایج این مطالعه که دفتر کمیسر کودکان انگلستان انجام شده، تقریبا یک چهارم کودکان در سن ۱۱ سالگی و از هر ۱۰ نفر یک نفر در سن ۹ سالگی با محتوای پورنوگرافی مواجه می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شخصیت میکی ماوس پس از گذشت حدود یک قرن بخشی از اموال عمومی می‌شود

ابداع یک ابزار هوش مصنوعی که می‌تواند زمان مرگ افراد را پیش‌بینی کند

آیا خوردن پوست کیوی بی خطر است؟