پیام ایران در نیویورک: حماس آمادگی دارد گروگان‌های غیرنظامی اسرائيلی را با ۶ هزار زندانی مبادله کند

جنگ حماس و اسرائيل
جنگ حماس و اسرائيل Copyright یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنگ اسرائيل و حماس در حالی وارد بیستمین روز خود می‌شود که ارتش اسرائیل «عملیات زمینی هدفمندی» را با تانک و پیاده‌نظام در بخشی از شمال غزه انجام داد. به گفته حماس شمار قربانیان حملات اسرائيل به غزه از ۷ هزار نفر فراتر رفته و نزدیک به ۵ هزار تن از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد. بریتانیا و آمریکا قطعنامه پیشنهادی روسیه را رد کردند و روسیه و چین هم قطعنامه آمریکا را وتو کردند.

  • آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد «برداشت جانبدارانه» از سخنانش در باره حماس را شوکه کننده توصیف کرد. وزیر امور خارجه اسرائیل گفته بود «شرم بر او [گوترش] باد».

  • اسرائیل می‌گوید حصول به اجماع برای حمله زمینی به غزه قریب‌الوقوع است، حمله‌ای که فرانسه آن را اشتباه خواند.

  • آخرین آمار تلفات جانی در غزه ۷ هزار و ۲۸ نفر و در اسرائیل ۱۴۰۰ نفر و شمار گروگان‌های حماس ۲۲۴ نفر اعلام شده است.

  • سازمان ملل اعلام کرد که دیگر هیچ مکانی در غزه امن نیست؛ این در حالیست که صدها هزار نفر به رغم هشدارهای اسرائیل هنوز شمال غزه را ترک نکرده و در پناهگاه‌ها زیر حملات سنگین هوایی و موشکی به سر می‌برند.

  • ایالات متحده و کشورهای بزرگ اروپایی همچنان به حمایت از اسرائیل و تاکید بر حق این کشور در دفاع از خود اصرار دارند، حال آنکه بسیاری نسبت به فراگیر‌ شدن دامنه این جنگ در منطقه و حتی فراتر‌ از آن هشدار داده‌اند.

  • ولادیمیر پوتین نسبت به گسترش جنگ هشدار داد و رئیس جمهوری ترکیه اتحادیه اروپا و شورای امنیت را به دلیل چشم‌پوشی بر «جنایات اسرائيل» به چالش کشید.

آگهی

سفر نمایندگانی از حماس و ایران به روسیه که برای نخسین بار پس از حمله هفت اکتبر به اسرائیل صورت می‌گیرد توجه رسانه‌های غربی را به خود جلب کرده است.

**

برای اطلاع از اخبار دیروز چهارشنبه اینجا را کلیک کنید و آخرین تحولات جنگ غزه در روز پنجشنبه ۲۶ اکتبر برابر با ۴ آبان را در صفحه زیر دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روایت گروگان ۸۵ ساله حماس از دوران اسارت در غزه: آنها بسیار مودب بودند

«حمله زمینی و اشغال غزه»؛ ماموریت افسر سه ستاره تفنگداران دریایی آمریکا در اسرائیل چیست؟

کارشناس سازمان ملل: نظام بهداشتی نوار غزه به طور کامل از بین رفته است