طرح ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری امارات در آفریقا برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک

اجلاس انرژی‌های تجدیدپذیر در کنیا
اجلاس انرژی‌های تجدیدپذیر در کنیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امارات عربی متحده در جریان اجلاس آب و هوایی که در پایتخت کنیا برگزار می‌شود از طرح خود برای سرمایه‌گذاری در انرژی پاک در آفریقا به ارزش ۴ و نیم میلیارد دلار رونمایی کرد.

آگهی

سلطان الجابر که ریاست شرکت دولتی انرژی های تجدیدپذیر مصدر، شرکت ملی نفت امارات عربی متحده ADNOC و COP28 را بر عهده دارد، با بیان این مطلب گفت: «ما می‌خواهیم ۴ و نیم میلیارد دلار برای راه‌اندازی یک خط لوله از پروژه‌های انرژی پاک در قاره بسیار مهم آفریقا سرمایه‌گذاری کنیم.» 

سران کشورها، رهبران دولت‌ها و مدیران صنایع در میان هزاران شرکت‌کننده اجلاس نایبرونی هستند؛ جایی که آفریقا تلاش می‌کند جایگاه خود را برای ارتقای انرژی‌های پاک ارتقا دهد.  پس از اجلاس آب و هوای آفریقا، اجلاس COP28 در اواخر سال جاری در دبی برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود در آنجا هم برنامه‌های تازه‌ای از سوی کشورها و شرکت‌های مختلف برای آینده انرژی جهان ارائه شود.

جابر که وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات عربی متحده نیز هست، با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک آفریقا تاکید کرد در صورتی که این قاره شکست بخورد، همه شکست خواهند خورد. 

او همچنین در ادامه افزود: «هدف ما از این سرمایه‌گذاری، توسعه ۱۵ گیگاوات برق پاک تا سال ۲۰۳۰ و تامین دست‌کم ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اضافی از منابع دولتی و خصوصی است.» 

طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، تا سال ۲۰۲۲، ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر این قاره ۵۶ گیگاوات بوده است. این رویداد سه روزه در نایروبی، که از دوشنبه آغاز شده، به عنوان گردهمایی رهبران آفریقایی برای تعریف یک چشم انداز مشترک برای توسعه سبز در این قاره معرفی شده است. قاره‌ای که در آن بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کشورهای آفریقایی به دلیل افزایش هزینه‌های بدهی و کمبود منابع مالی دچار مشکل شده‌اند و با وجود وجود منابع طبیعی فراوان، تنها سه درصد از سرمایه گذاری‌های انرژی در سراسر جهان در این قاره انجام می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شبکه انرژی تجدیدپذیر هوشمند، تبادل انرژی بین آب شور و شیرین

تلاش برای از سرگیری همه پروازها در فرودگاه دوبی؛ چرا امارات برای بارندگی‌های شدید آماده نبود؟

سیلابی بی‌سابقه در کشور بیابانی امارات عربی متحده؛ اختلال در پروازهای فرودگاه دبی