اتحادیه اروپا سالانه چند میلیارد یورو خرج واردات محصولات و تجهیزات تولید انرژی پاک می‌کند؟

تولید برق از انرژی باد در آلمان
تولید برق از انرژی باد در آلمان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در مقایسه با سال ۲۰۱۵، ارزش واردات پنل‌های خورشیدی، بیودیزل و توربین‌های بادی به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ به ترتیب با افزایش ۲۵۰، ۶۰ و ۳۳۰ درصدی مواجه شده است.

آگهی

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع ۱۱.۲ میلیارد یورو برای واردات محصولات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید انرژی پاک هزینه کردند.

اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) با انتشار گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی ۸ میلیارد یورو پنل خورشیدی، بیش از ۲.۵ میلیارد یورو سوخت بیودیزل(سوخت پاک) و نزدیک به ۳۱۸ میلیون دلار نیز توربین‌های بادی وارد کرده است که نشان دهنده ادامه روند صعودی ورود پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی به کشورهای عضو این اتحادیه است.

این گزارش نشان می‌دهد که در مقایسه با سال ۲۰۱۵، ارزش واردات پنل‌های خورشیدی، بیودیزل و توربین‌های بادی به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ به ترتیب با افزایش ۲۵۰، ۶۰ و ۳۳۰ درصدی مواجه شده است.

بر پایه این گزارش، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰، بیش از ۲.۳ میلیارد یورو توربین بادی، ۱.۸ میلیارد یورو پنل خورشیدی و ۱.۵ میلیارد یورو بیودیزل صادر کرده که رقم مجموع آنها به حدود ۵.۷ میلیارد یورو رسیده که تنها ۲.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد داشته است.

یورواستات همچنین خاطر نشان کرده که صادرات پنل‌های خورشیدی از اتحادیه اروپا در فاصله پنج سال گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است. این افت در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ حدود ۱۸ درصد بوده است.

در مجموع، اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۰ در مقابل واردات ۱۱.۲ میلیارد یورویی محصولات و تجهیزات تولید انرژی پاک تنها ۵.۷ میلیارد یورو صادرات داشته که نشان از کسری تجاری ۵.۵ میلیارد یورویی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی عمومی از آغاز زمستان پرهزینه؛ بحران انرژی در اروپا چرا و چگونه رخ داد؟

اولین جزیره انرژی پاک دنیا در دانمارک ساخته می‌شود

پایان احتمالی تغییر ساعت در اروپا؛ آیا جلو کشیدن ساعت باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شود؟