تبادل آتش میان شبه‌نظامیان فلسطینی و ارتش اسرائیل؛ مردی ۲۵ ساله به شدت مجروح شد

رد موشک‌های شلیک شده از نوار غزه به سمت خاک اسرائیل
رد موشک‌های شلیک شده از نوار غزه به سمت خاک اسرائیل Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتشار خبر درگذشت یکی از رهبران زندانی گروه شبه‌نظامی جهاد اسلامی در پی اعتصاب غذای سه ماهه به تشدید خشونت‌ها بین اسرائیل و گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی دامن زد.

آگهی

ارتش اسرائیل بعداز ظهر سه‌شنبه اعلام کرد که در پاسخ به موشک‌هایی که ظهر امروز (۲ مه) به خاک این کشور شلیک شده، نوار غزه را با استفاده از تانک‌های مستقر در حصار مرزی، گلوله‌باران کرده است.  

در پی این اقدام ارتش اسرائیل، خبرگزاری فرانسه از به صدا درآمدن آژیر هشدار در بخش‌هایی از اسرائیل که در مجاورت سرزمین‌های فلسطینی قرار دارد، خبر داد. بر پایه این گزارش، همزمان با شنیده شدن صدای آژیر، شلیک موشک‌ به سمت اسرائیل از سر گرفته شده است. 

ارتش اسرائیل نیز در تازه‌ترین گزارش خود، اعلام کرده که شبه‌نظامیان فلسطینی عصر سه‌شنبه ۲۲ موشک به سمت این کشور شلیک کرده‌اند که چهار فروند آنها از سوی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل رهگیری شده است.

پزشکان اسرائیلی نیز از وارد آمدن جراحات شدید به یک مرد ۲۵ ساله بر اثر شلیک موشک‌ توسط شبه‌نظامیان فلسطینی خبر دادند. 

گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی پیشتر متعهد شده بودند که در صورت جان باختن اعضای آنها در پی اعتصاب غذا در زندان‌های اسرائیل به خاک این کشور حمله کنند. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

خضر عدنان، ۴۵ ساله، از رهبران گروه شبه نظامی جهاد اسلامی، پس از دستگیری به اتهام «مشارکت در فعالیت‌های تروریستی» در پنجم فوریه ۲۰۲۳ اعتصاب خود را آغاز کرد. او در جریان پنج بازداشت پیشین نیز با دست زدن به اعتصاب غذا موفق به آزادی از زندان شده بود ولی این‌بار پیکر او در حالی که بیهوش شده بود، صبح سه‌شنبه در سلولش پیدا شد. تلاش پزشکان برای نجات جان او پس از انتقالش به بیمارستان بی‌نتیجه ماند.  

گروه‌های فلسطینی در نخستین واکنش به انتشار خبر مرگ آقای عدنان با تعطیلی کشاندن مدارس در سرزمین‌های فلسطینی خواستار برگزاری اعتصاب‌های سراسری در در کرانه باختری و نوار غزه شدند. انتظار می‌رود با پایان روز تجمع‌های اعتراضی مختلفی از سوی آنها برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابراهیم رئیسی در دمشق با رهبران فلسطینی دیدار کرد

حملات اسرائیل به بلندی‌های جولان؛ اردن به تل‌آویو نسبت به بی‌حرمتی در مسجدالاقصی هشدار داد

اسرائیل سفرای کشورهای حامی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را احضار کرد