حملات اسرائیل به بلندی‌های جولان؛ اردن به تل‌آویو نسبت به بی‌حرمتی در مسجدالاقصی هشدار داد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش مواضع ارتش سوریه و شبه‌نظامیان فلسطینی در جنوب این کشور را پس از حملات موشکی به ارتفاعات جولان، هدف قرار داده است.

آگهی

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش مواضع ارتش سوریه و شبه‌نظامیان فلسطینی در جنوب این کشور را پس از حملات راکتی به ارتفاعات جولان، هدف قرار داده است.

بنا به اعلام ارتش اسرائیل، نیروی هوایی این کشور یک مجتمع نظامی متعلق به لشکر چهارم ارتش سوریه، سامانه‌های راداری و توپخانه‌ای ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

در روزهای گذشته و در پی حمله نظامیان اسرائیلی به مسجد‌الاقصی، تنش‌های مسلحانه میان اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی شدت گرفته است.

به گفته منابع خبری اسرائیلی، شنبه شب ۶ راکت به سمت بلندی‌های جولان شلیک شده است. بنا به اعلام ارتش اسرائیل، در جریان حمله راکتی دوم در بامداد یک‌شنبه، ۲ راکت از مرز اسرائیل عبور کردند که یکی از آن‌ها به وسیله سامانه پدافندی گنبد آهنین رهگیری شد و دومی به یک فضای باز اصابت کرد.

به گفته منابع خبری اسرائیلی، ابتدا ۳ راکت شلیک شده که تنها یکی از آن‌ها در بلندی‌های جولان تحت کنترل اسرائیل فرود آمده است.

گزارشی از تلفات انسانی پس از این حملات موشکی ارائه نشده است. هم‌زمان ارتش اردن از کشف قطعاتی از یک راکت منهدم شده در داخل خاک این کشور خبر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین مستقر در بیروت در گزارشی اعلام کرد که گردان‌های قدس وابسته به جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت پرتاب سه راکت در روز شنبه را بر عهده گرفته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در روزهای گذشته هم چندین راکت از نوار غزه و ۳۴ موشک از جنوب لبنان به سمت اسرائیل پرتاب شدند که فقط ۵ فروند از آن‌ها از سامانه پدافندی گنبد آهنین عبور کردند. اسرائیل هم در واکنش به این راکت‌پرانی‌ها نوار غزه و لبنان را بمباران کرد.

گفتگوی وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا

با تشدید خشونت‌ها در اسرائیل، دولت این کشور از گفتگوی تلفنی وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا خبر داد.

بنا به اعلام وزارت دفاع اسرائیل، یوآف گالانت وزیر دفاع این کشور گزارشی از حملات راکتی و موشکی گروه‌های فلسطینی از غزه و لبنان که با «پشتیبانی ایران صورت گرفته» را به آستین لوید، وزیر دفاع آمریکا ارائه کرده است.

هشدار اردن به اسرائیل درباره عواقب یورش دوباره به مسجدالاقصی

در پی تشدید تنش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، اردن نسبت به عواقب یورش دوباره نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و بیرون راندن مسلمانان از این مکان مقدس هشدار داد.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد در صورتی‌که اسرائیل بی‌حرمتی به اماکن مقدس مسلمانان و ممانعت از برگزاری مراسم دینی‌ آن‌ها را متوقف نکند، مسئولیت تشدید تنش‌ها در بیت‌المقدس بر عهده تل‌آویو خواهد بود.

دولت اسرائیل از اردن به عنوان متولی مکان‌های مقدس در بیت‌المقدس خواسته است که جوانان فلسطینی را که در مسجدالاقصی «سنگر» گرفته‌اند، از این مکان خارج کنند.

دولت اسرائیل این افراد را «اوباش خطرناک و افراطی» نامیده است که توسط حماس و دیگر «گروه‌های تروریستی» تحریک می‌شوند.

مسلمانان از یورش پلیس اسرائیل به مسجدالاقصی به عنوان یک عامل تحریک‌کننده نام می‌برند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تبادل آتش میان شبه‌نظامیان فلسطینی و ارتش اسرائیل؛ مردی ۲۵ ساله به شدت مجروح شد

دولت اردن از بازداشت یک نماینده پارلمان این کشور توسط اسرائیل خبر داد

اسرائیل در واکنش به حمله راکتی از لبنان، جنوب این کشور را بمباران کرد