اسرائیل در واکنش به حمله راکتی از لبنان، جنوب این کشور را بمباران کرد

نیروهای امنیتی در حال جمع‌آوری بقایای موشک منهدم شده در شمال اسرائیل به تاریخ پنجشنبه ششم آوریل ۲۰۲۳
نیروهای امنیتی در حال جمع‌آوری بقایای موشک منهدم شده در شمال اسرائیل به تاریخ پنجشنبه ششم آوریل ۲۰۲۳ Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش اسرائیل اعلام کرد که حمله راکتی را که از خاک لبنان به این سمت این کشور شلیک شده بود را رهگیری و منهدم کرده است.

آگهی

 در دومین روز متوالی از درگیری‌های میان پلیس اسرائیل و فلسطینیان، شبه نظامیان غزه و لبنان به سمت اسرائیل راکت شلیک کردند. به گزارش رسانه‌های محلی، پس از حمله راکتی امروز از خاک لبنان، ارتش اسرائیل نیز جنوب لبنان را بمباران کرد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان موسوم به یونیفل در بیانیه‌ای اعلام کردند که «پرتاب‌های راکتی متعددی از جنوب لبنان به سمت اسرائیل» صورت گرفته است و ارتش اسرائیل به یونیفل اطلاع داده است که در پاسخ، سامانه دفاعی گنبد آهنین خود را فعال کرده است.

در حالیکه شبه نظامیان فلسطینی در واکنش به حوادث مسجد الاقصی، برای دومین بار صبح پنجشنبه از غزه به سمت اسرائیل راکت شلیک کردند؛ پدافند هوایی ارتش اسرائیل در ادامه روز اعلام کرد که توانسته است یک حمله راکتی دیگر را که اینبار از خاک لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده بودند را رهگیری و منهدم کنند. 

هنوز هیچ گروهی مستقیما مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است؛ با این حال سه منبع امنیتی به رویترز گفته‌اند که گروه‌های فلسطینی در لبنان - و نه نیروهای وابسته به حزب الله لبنان - در شلیک این راکت‌ها دست داشته‌اند.

بلافاصله پس از شروع حملات، ارتش اسرائیل آژیرهای هشدار را در شهرهای «شلومی» و «موشاو بتزت» در شمال اسرائیل به صدا در آورد.

آسوشیتدپرس
نیروهای امنیتی اسرائیل در حال جمع‌آوری راکت منهدم شده به تاریخ ششم آوریل ۲۰۲۳آسوشیتدپرس

ارتش اسرائیل در پاسخ به حملات راکتی از لبنان، عصر پنجشنبه مناطق جنوب لبنان را هدف قرار داد. ماجرا به همینجا ختم نشد، چرا که در این رابطه، دو منبع امنیتی لبنانی به خبرگزاری رویترز گفتند که پس از شلیک توپخانه اسرائیل به جنوب لبنان، یک حمله راکتی دیگر نیز از جنوب لبنان به سمت اسرائیل صورت گرفته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرده است که «تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که ۳۴ راکت از خاک لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است که ۲۵ فروند از آن‌ها توسط یگان‌های ضد هوایی منهدم شده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

گزارش‌های رسانه‌ها همچنین از زخمی شدن یک اسرائیلی در اثر شلیک این راکت‌ها خبر دادند و از ساکنان اسرائیلی خواسته شده در مناطق حفاظت ‌شده بمانند.

نیروی هوایی اسرائیل روز چهارشنبه نیز در پاسخ به راکت‌هایی که دیروز و صبح امروز از نوار غزه به جنوب اسرائیل شلیک شد، به غزه حمله کرده بودند.

حملات راکتی عصر روز پنج‌شنبه از سمت لبنان به اسرائیل، در نوع خود بزرگ‌ترین حمله راکتی از زمان جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶، به شمار می‌آید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست‌وزیر لبنان در گفتگو با یورونیوز: توافق تهران و ریاض برای ما پیامد مثبت خواهد داشت

تشدید آزارو سرکوب پناهجویان سوری در لبنان؛ ترس از اخراج، کابوس هر روزه پناهندگان است

حملات اسرائیل به بلندی‌های جولان؛ اردن به تل‌آویو نسبت به بی‌حرمتی در مسجدالاقصی هشدار داد