وزیر تندروی اسرائیل: چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل در کنار بنیامین نتانیاهو
بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل در کنار بنیامین نتانیاهو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی تندروی اسرائیل که برای شرکت در مراسمی به پاریس سفر کرده است، گفت که «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد.»

آگهی

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی تندروی اسرائیل که برای شرکت در مراسمی به پاریس سفر کرده است، گفت که «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد.»

اسموتریچ در سخنان خود با بیان اینکه «هیچ تاریخ و زبان فلسطینی وجود ندارد»، مدعی شد که موضوع وجود ملت فلسطین، مصنوعی و ساختگی است.

این وزیر راست افراطی در کابینه بنیامین نتانیاهو پیشتر هم به سبب سخنانش علیه شهرک حواره در جنوب نابلس و درخواست تخریب این شهرک خبرساز شده بود. او سپس سخن خود را پس گرفت و عذرخواهی کرد.

وزیر دارایی اسرائیل در حالی این سخنان را در پاریس بیان کرد که هیا‌ت‌های اسرائیلی و فلسطینی پس از مذاکره با یکدیگر در مصر درصدد صدور بیانیه مشترک بودند.

اسموتریچ همچنین سخنرانی خود را در برابر نقشه‌ای از اسرائیل که شامل کرانه باختری اشغالی، غزه و اردن بود، ایراد کرد.

وزارت خارجه اردن در واکنش به این اقدام وزیر اسرائیلی اعلام کرد که حضور اسموتریچ با این نماد، یک «اقدام تحریک‌آمیز»، «نقض هنجارهای بین‌المللی» و «معاهده صلح» میان دو کشور است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت خارجه اسرائیل شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که به توافقنامه صلح ۱۹۹۴ پای‌بند است. در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است که در موضع دولت این کشور در خصوص تمامیت ارضی اردن تغییری ایجاد نشده است.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی سخنان اسموتریچ را «شاهدی قطعی از ایدئولوژی افراطی و نژادپرستانه صهیونیستی حاکم بر احزاب کابینه فعلی اسرائیل» دانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمود عباس در سازمان ملل: اسرائیل شبیه آلمان نازی‌ است؛ بریتانیا و آمریکا مسئول هستند

کشورهای عربی، فرانسه و آمریکا سخنان وزیر اسرائیل درباره «انکار مردم فلسطین» را محکوم کردند

«شکاف عمیق» میان آمریکا و اسرائیل درباره عملیات نظامی در رفح؛ گزینه‌های جایگزین واشنگتن چیست؟