«اف‌بی‌آی» نسبت به سرقت اطلاعات در ایستگاه‌های عمومی شارژ تلفن همراه هشدار داد

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر اف‌بی‌آی در توییتی نوشت: «از استفاده از ایستگاه‌های شارژ رایگان در فرودگاه‌ها، هتل‌ها یا مراکز خرید خودداری کنید. هکرها راه‌هایی برای استفاده از پورت‌های یو‌اس‌بی عمومی برای نصب بدافزار و نرم‌افزار نظارتی بر دستگاه‌ها کشف کرده‌اند.»

آگهی

«اف‌بی‌آی» اخیرا به مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از ایستگاه‌های عمومی شارژ رایگان هشدار داد و گفت که کلاهبرداران موفق به هک کردن شارژر‌های عمومی شده‌اند و می‌توانند این دستگاه‌ها را با بدافزارها یا نرم‌افزارهایی آلوده کنند. این بدافزارها به هکر امکان دسترسی به تلفن، تبلت یا کامپیوتر شما را می‌دهند.

دفتر اف‌بی‌آی در دنور در توییتی نوشت: «از استفاده از ایستگاه‌های شارژ رایگان در فرودگاه‌ها، هتل‌ها یا مراکز خرید خودداری کنید. هکرها راه‌هایی برای استفاده از پورت‌های یو‌اس‌بی عمومی برای نصب بدافزار و نرم‌افزار نظارت بر دستگاه‌ها کشف کرده‌اند. شارژر و کابل‌های یو‌اس‌بی خود را همراه داشته باشید و به جای استفاده از این ایستگاه‌ها از پریز برق استفاده کنید.»

اف‌بی‌آی همچنین راهنمایی‌های مشابهی را در وب‌سایت خود برای جلوگیری از استفاده از شارژر‌های عمومی ارائه داده است. البته این راهنما به هیچ موردی از آسیب «جویس جکینگ» اشاره نکرده است. جویس جکینگ به سرقت اطلاعات تلفن گفته می‌شود که عموماً از طریق کابل یو‌اس‌بی صورت می‌گیرد. به گفته دفتر اف‌بی‌آی در دنور این یک پیام توصیه‌ای بوده و هیچ مورد خاصی در این مورد وجود ندارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کمیسیون ارتباطات فدرال همچنین از سال ۲۰۲۱ در مورد جویس جکینگ هشدار داده بود. این کمیسیون از همان زمان هشدار داده دستگاه‌هایی که با کابل یو‌اس‌بی کار می‌کنند در معرض هک شدن قرار دارند و در این صورت آنها می‌توانند نام کاربری و رمز عبور افراد را به دست آورند. کمیسیون ارتباطات فدرال به مصرف کنندگان گفته است که از این ایستگاه‌های شارژ عمومی اجتناب کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه با آیفون یک کنشگر حقوق زنان عربستان حملات هکری در سراسر جهان فاش شد

ساده‌ترین راه برای ناکام گذاشتن هکرهای تلفن همراه چیست؟

۱۰ کشور قوی و ضعیف از نظر امنیت سایبری؛ ایران در کدام گروه جای می‌گیرد؟