هکرهای باج‌خواه سومین بیمارستان فرانسه را فلج کردند

حمله سایبری (عکس تزئینی است)
حمله سایبری (عکس تزئینی است) Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این حمله در حالی صورت گرفت که فرانسه به دلیل همه‌گیری بیماری «کووید ۱۹» از نظر شرایط بهداشتی و درمانی در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

آگهی

سومین حمله سایبری به بیمارستان های فرانسه طی یک ماه اخیر باعث شد تا بیمارستانی در منطقه «پیرنه آتلانتیک» در جنوب غربی این کشور امکان خدمات رسانی به بیماران را از دست بدهد.

گروهی از هکرها ضمن از کار انداختن شبکه رایانه ای بیمارستانی در شهر اولورون-سن-ماری در نزدیکی مرز اسپانیا خواستار دریافت ۵۰ هزار دلار آمریکا در ازای پایان این حمله سایبری شدند. آنها راه پرداخت این رقم را نیز استفاده از رمزارز بیت کوین تعیین کرده اند.

در جریان حملات سایبری به بیمارستان ها امکان دسترسی به اطلاعات ثبت شده بیماران در رایانه ها وجود ندارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیمارستان شهر اولورون-سن-ماری در حالت عادی امکان پذیرش ۳۰۰ بیمار را دارد. شمار اعضای کادر درمان این بیمارستان نیز ۶۰۰ نفر است.

دو بیمارستان دیگر فرانسه نیز طی یک ماه گذشته هدف حملات سایبری قرار گرفته بودند. یکی از این بیمارستان ها در دکس در جنوب غربی فرانسه و دیگری در ویلفرانش-سور-سون در نزدیکی شهر لیون واقع شده اند.

مسئولان واحد امنیت سایبری ژاندارمری فرانسه و اداره ملی اطلاعات و امنیت سامانه ها در این کشور تحقیق در مورد حمله هکرها به شبکه رایانه ای بیمارستان اولورون-سن-ماری را آغاز کرده اند. سومین حمله سایبری به یکی از بیمارستان های فرانسه در حالی صورت می گیرد که این کشور به دلیل همه گیری بیماری «کووید ۱۹» از نظر شرایط بهداشتی و درمانی در وضعیت اضطراری به سر می برد.

تعداد بیماران بستری شده در بخش مراقبت ویژه (آی سی یو) بیمارستان های فرانسه طی روزهای گذشته به رکورد موج اول شیوع ویروس کرونا نزدیک شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در پی یک حملۀ سایبری وبسایت سازمان بین‌المللی دریانوردی غیرفعال شد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان