در پی یک حملۀ سایبری وبسایت سازمان بین‌المللی دریانوردی غیرفعال شد

Arnulfo Franco
Arnulfo Franco Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وبسایت و شبکه اینترنت داخلی این سازمان با یک حمله پیچیده سایبری غیرفعال شده و متخصصان بخش فناوری اطلاعات مجبور شده‌اند برای جلوگیری از آسیب بیشتر، سیستم‌های اصلی را خاموش کنند.

آگهی

سازمان بین‌المللی دریانوردی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که وبسایت و شبکه اینترنت داخلی این سازمان با یک حمله پیچیده سایبری غیرفعال شده و متخصصان بخش فناوری اطلاعات این سازمان مجبور شده‌اند برای جلوگیری از آسیب بیشتر، سیستم‌های اصلی را خاموش کنند.

این سازمان که از نهادهای وابسته به سازمان ملل است، اعلام کرد که خدماتش از ۳۰ سپتامبر تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌ و دفتر مرکزی آن در لندن، در حال همکاری با کارشناسان فناوری اطلاعات در سازمان ملل و دیگر نهادهای امنیتی است تا امکان بازسازی وبسایت و دیگر بخش‌های آسیب دیده فراهم شود.

با این وجود سخنگوی این سازمان تاکید کرد که دبیرخانه به کار خود ادامه می‌دهد و کمیته‌های وابسته به این سازمان نیز همچنان مشغول فعالیت هستند.

او افزود که مکاتبات اینترنتی سازمان بین‌المللی دریانوردی نیز به روال عادی ادامه دارد و کارشناسان در تلاشند تا امکان دسترسی دوباره به اسناد عمومی را فراهم کنند.

پیش از این در اوایل هفته جاری نیز کمپانی فرانسوی «CMA CGM» که یکی از بزرگترین خطوط کانتینری جهان است، از حمله سایبری به سرورهای جانبی‌اش خبر داده و دسترسی به خدمات آنلاین خود را قطع کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هکرهای باج‌خواه سومین بیمارستان فرانسه را فلج کردند

پاناما حق دریانوردی «آکواریوس۲» با پرچم این کشور را پس گرفت

حکم دادگاه سومالی برای صیادان ایرانی؛ ۲ سال حبس و ۶ میلیون تومان جریمه