سازمان ناظر بر دریانوردی: نفت‌کشی که آمریکا به دنبال آن بود ربوده شد

نفت‌کش‌ها (عکس تزئینی است)
نفت‌کش‌ها (عکس تزئینی است) Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر عامل سازمان «حقوق بشر در دریا» گفت که ناخدای نفت‌کش «ام تی گلف اسکای» ربایش این کشتی را تائید کرده است.

آگهی

یک سازمان ناظر بر دریانوردی در جهان روز چهارشنبه اعلام کرد نفت کشی که آمریکا به دلیل سرپیچی از تحریم ها علیه ایران به دنبال توقیف آن بود از نزدیکی ساحل امارات عربی متحده «ربوده» شده است.

به گفته سازمان «حقوق بشر در دریا» (Human Rights at Sea)، مستقر در بریتانیا، نفت کش «ام تی گلف اسکای» (MT Gulf Sky) روز پنجم ژوئیه (۱۵ تیر) از نزدیکی ساحل امارات عربی متحده «ربوده» شده است.

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این نفت کش روز سه شنبه در آب های سرزمینی ایران بوده است. این نفت کش با پرچم جمهوری دومینیکن حرکت می کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دیوید هاموند، مدیر عامل سازمان «حقوق بشر در دریا» گفت که ناخدای نفت کش «ام تی گلف اسکای» ربایش این کشتی را تائید کرده است. وی افزود که ۲۶ ملوان هندی این نفت کش به کشورشان بازگشته اند و دو نفر نیز در تهران به سر می برند.

پایگاه اینترنتی «تانکر ترکرز» (TankerTrackers) که بر تجارت نفت در دریاها نظارت می کند نیز اعلام کرده است که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد نفت کش «ام تی گلف اسکای» به آب های سرزمینی ایران در نزدیکی جزیره هرمز رفته است.

دولت امارات عربی متحده، سفارت آمریکا در ابوظبی و ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در بحرین تاکنون واکنشی به گزارش های منتشر شده درباره این نفت کش نشان نداده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشتی باری ربوده‌شده در سواحل سومالی ردیابی شد

چهارمین نفتکش سوخت‌رسان ایران بزودی در ونزوئلا پهلو می‌گیرد

شمس‌الواعظین به یورونیوز: درگیری نظامی ایران و اسرائیل به سود صلح بود