پناهجوی سوری به عنوان شهردار منتخب یکی از مناطق کوچک آلمان، تاریخ ساز شد

رایان الشبل، پناهجوی سوری که در منطقه‌ای کوچک از آلمان شهردار شد
رایان الشبل، پناهجوی سوری که در منطقه‌ای کوچک از آلمان شهردار شد Copyright DEZDF
Copyright DEZDF
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«رایان الشبل» در انتخابات شهرداری منطقه کوچک ۲۵۰۰ نفره «اوستلسهایم» با کسب ۵۵.۴۱ درصد آرا در مقابل دو رقیب خود به پیروزی رسید. اوستلسهایم، منطقه‌ای کوچک واقع در ایالت بادن‌وورتمبرگ جمهوری فدرال آلمان است.

آگهی

«رایان الشبل» در انتخابات شهرداری منطقه کوچک ۲۵۰۰ نفره «اوستلسهایم» با کسب ۵۵.۴۱ درصد آرا در مقابل دو رقیب خود به پیروزی رسید. اوستلسهایم، منطقه‌ای کوچک واقع در ایالت بادن‌وورتمبرگ جمهوری فدرال آلمان است. 

الشبل سال ۲۰۱۵ به آلمان آمده و می‌گوید که این پیروزی نشان‌دهنده جهان‌وطن‌گرایی است و «این که جامعه آماده است که نه تنها مردم را با خود وفق دهد، بلکه آنها را در مناصب مهم سیاسی هم انتخاب کند.» این موضوع وقتی قابل‌توجه‌تر می‌شود که مردم منطقه «جنگل سیاه شمالی» بسیار محافظه‌کار هستند. بنابراین وقتی داستان شهردار شدن یک پناهجوی سوری در فضای مجازی منتشر شد، رسانه‌های بین‌المللی شروع به گزارش در مورد این ماجرا کردند. 

الشبل از ۲۱ سالگی در آلمان زندگی می‌کند و در واقع، سال ۲۰۱۵ از خدمت سربازی در سرزمین مادری‌اش، سوریه فرار کرده است. او ابتدا از لبنان به ترکیه می‌رود و از آنجا سوار بر قایق خود را به جزیره لسبوس می‌رساند. در آلمان، او در منطقه جنگل سیاه شمالی ساکن می‌شود. در آنجا زبان آلمانی یاد می‌گیرد و در شهرداری، کارآموزی می‌کند. 

او بعد وارد دانشگاه می‌شود و مدرک کارشناسی اداری دولتی می‌گیرد. رئیس او در آنجا، شهردار کلمنس گوتز بود که به الشبل توصیه کرد که برای انتخابات شهرداری در روستای همسایه «اوستلسهایم» نامزد شود. او حالا گذرنامه آلمانی دارد و تقریبا به ندرت لهجه‌ای از قدیم برایش باقی مانده است. 

الشبل برای شغل جدیدش پر از ایده بود. او می‌خواهد روی پیشنهادهایی برای مراقبت از کودکان و سالمندان کار کند. او برنامه استفاده از پنل‌های خورشیدی روی پشت بام‌ خانه‌ها و زیرساخت مدرن را هم دنبال می‌کند. بنابراین این سرزمین مادری او نیست که باعث شد در انتخابات پیروز شود. در واقع اینکه او به خاطر سوری بودنش انتخاب شده باشد، آزارش می‌دهد. الشبل گفت: «مهم نیست اهل کجا هستید و چه نقشی دارید، سوال این است که به کجا می‌روید.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

او از خردادماه کار خود را به عنوان شهردار این منقطقه آغاز می‌کند و برای رسیدن به اهدافش هشت سال زمان دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت خانواده سوری از فرانتکس؛ دادگاه اتحادیه اروپا درخواست پرداخت غرامت را رد کرد

شایعه «روز مهاجر و عبور آزاد»؛ پناهجویان از مرز مکزیک گذشتند اما پشت مرز آمریکا متوقف شدند

یونان ماهی‌گیر مصری را به جرم «قاچاق» پناهجویان به ۲۸۰ سال حبس محکوم کرد