یونان ماهی‌گیر مصری را به جرم «قاچاق» پناهجویان به ۲۸۰ سال حبس محکوم کرد

قایق حامل پناهجویان در ساحل یونان
قایق حامل پناهجویان در ساحل یونان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این مرد ۴۵ ساله مصری ممکن بود به ۴۷۶۰ سال زندان محکوم شود اما در نهایت دادگاه او را به ۲۸۰ سال حبس محکوم کرد.

آگهی

دادگاهی در یونان یک ماهی‌گیر مصری را به جرم «قاچاق» نزدیک به ۵۰۰ پناهجو به ۲۸۰ سال زندان محکوم کرد. 

گروه‌های مدافع حقوق بشر از حکم دادگاه انتقاد کرده‌اند. به گفته آنها این ماهی‌گیر مصری یکی از پناهجویان قایق بود و در عین حال هدایت قایق را نیز برعهده گرفته بود. این مرد ۴۵ ساله مصری ممکن بود به ۴۷۶۰ سال زندان محکوم شود اما در نهایت دادگاه او را به ۲۸۰ سال حبس محکوم کرد. 

مقامات یونان ماه نوامبر گذشته در قایق حامل پناهجویان با این مرد ماهی‌گیر روبرو شدند. این قایق پس از آنکه در نزدیکی ساحل یونان در مواجهه با وزش شدید باد در معرض خطر غرق شدن قرار گرفت توسط گارد ساحلی یونان به یکی از بنادر جزیره کرت هدایت شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

قایق حامل این گروه از پناهجویان حرکت خود را از لیبی آغاز کرده بود و مقصد آن ایتالیا بود. اکثر پناهجویانی که سوار این قایق شده بودند اهل سوریه، مصر، پاکستان، سودان و فلسطین بودند. 

به گفته گروه‌های مدافع حقوق بشر مقامات یونان گروهی از سرنشینان این قایق از جمله ماهی‌گیر مصری و پسر ۱۵ ساله‌اش را به دلیل هدایت قایق بازداشت کردند. این در حالی است که مدافعان حقوق بشر مدعی هستند که این پدر و پسر در شرایط اضطراری مجبور شدند تا هدایت قایق را برعهده بگیرند. 

این ماهی‌گیر مصری بنا به قوانین یونان ممکن بود برای «قاچاق» هر کدام از پناهجویانی که سوار قایق بودند به ۱۰ سال زندان محکوم شود. به این ترتیب حکم صادره برای وی به مراتب از آنچه انتظار می‌رفت سبک‌تر است. دادگاه یونان دلیل صدور ۲۸۰ سال زندان به جای ۴۷۶۰ سال حبس را در نظر گرفتن توضیحات این مرد مصری عنوان کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پناهجوی سوری به عنوان شهردار منتخب یکی از مناطق کوچک آلمان، تاریخ ساز شد

یونان ۲ پناهجوی افغان را به جرم آتش زدن اردوگاه موریا به ۴ سال حبس محکوم کرد

یونان: اجازه نخواهیم داد مهاجران از زمین و دریا وارد کشور شوند