زلزله شناس یونانی به خاطر دروغ اول آوریل مورد تحقیق قرار می‌گیرد

جزیره سانتورینی در یونان
جزیره سانتورینی در یونان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آکیس تسلنتیس» مدیر موسسه ژئودینامیک یونان در فیس بوک خود عکسی ساختگی از خودش را در ژست متهم با در دست داشتن تابلویی که روی آن نوشته شده بود «مجرم شوخی اول آوریل»، منتشر کرد. چرا که یک دادستان دستور تحقیقات مقدماتی صادر کرده تا مشخص شود آیا پست اول آوریل او انتشار اخبار نادرست است یا خیر.

آگهی

یکی از زلزله شناسان ارشد یونان به دلیل شوخی اول آوریلش که در آن هشدار داده بود ممکن است یک حفره شبیه «قیف» بزرگ در زیر جزیره توریستی سانتورینی باز شود، تحت بازرسی و پیگیری قرار گرفت.

«آکیس تسلنتیس» مدیر موسسه ژئودینامیک و مرکز سونامی یونان روز چهارشنبه در فیس بوک خود عکسی ساختگی از خودش را در ژست متهم با در دست داشتن تابلویی که روی آن نوشته شده بود «مجرم شوخی اول آوریل»، منتشر کرد.

او گفت: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که طنز در آن مورد بدرفتاری قرار می‌گیرد.»

یک دادستان روز سه‌شنبه دستور تحقیقات مقدماتی را صادر کرد تا مشخص شود آیا پست اول آوریل آقای تسلنتیس به عنوان انتشار اخبار نادرست است یا خیر.

تسلنتیس گفته بود: «درباره سانتورینی اوضاع خوب نیست.» او در پست اول آوریلش اینطور نوشته بود که «از ژانویه به بعد، ما شاهد ناپدید شدن تدریجی مواد مذاب درون زمین (ماگما) در زیر یک آتشفشان هستیم.»

تسلنتیس بعد هم ادامه داده بود که یک «احتمال قوی» وجود دارد که مواد مذاب درون زمین به سمت یک آتشفشان افسانه‌ای حرکت کند و یک خلا قیف مانند از آن به جای بماند که «آب‌های دریای اژه را به داخل می‌مکد».

جزیره سانتورینی با یک فوران آتشفشانی در اواخر قرن هفدهم قبل از میلاد به طور کامل تغییر شکل داد و یک تمدن را از بین برد. از آن زمان به بعد فعالیت «انرژی زمین گرمایی» همراه با زمین‌ لرزه‌هایی در سطح بالا باقی مانده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آخرین فوران عمده فعال‌ترین بخش آتشفشان در زیر جزیره خالی از سکنه کامنی در نزدیکی جزیره سانتورینی در سال ۱۹۵۰ رخ داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از فوران گدازه‌های آتشفشانی از شکافی ۳۰۰ متری در ایسلند

صخره‌های عجیب در کره مریخ؛ شاهدانی از فوران‌های آتشفشانی شدید در گذشته سیاره سرخ

از آتشفشان‌های پلوتون بجای گدازه یخ فوران می‌کند