در بریتانیا طرح ممنوعیت واردات «شکار تروفه» به قانون تبدیل می‌شود

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر سال شکارچیانی از بریتانیا به خارج از این کشور، اغلب به جنوب آفریقا سفر می‌کنند و هزاران پوند برای شلیک قانونی به حیواناتی مانند شیر و فیل می‌پردازند. براساس قوانین فعلی، آنها می‌توانند بخش‌هایی از این شکار مانند «سرهای حیوانات» یا «شاخ‌ها» را به بریتانیا بیاورند.

آگهی

طرح ممنوعیت واردات «شکار تروفه» که اصولا به «شکار پیروزمندانه» هم شناخته می‌شود، احتمالا به زودی در بریتانیا به قانون تبدیل خواهد شد؛ چراکه دولت نیز به تازگی از آن حمایت کرده است. 

این طرح شکارچیان را از بازگرداندن اعضای بدن هزاران گونه از جانوران از جمله شیر، کرگدن، فیل و خرس قطبی که در خارج از این کشور کشته می‌شوند، منع می‌کند.

هنری اسمیت، نماینده حزب محافظه‌کار که این طرح را پیشنهاد داده، می‌گوید با این کار به حفاظت از در معرض خطرترین گونه‌های جانوری جهان کمک می‌شود.

این طرح توسط نمایندگان مجلس تصویب شده و حالا باید برای بررسی بیشتر به مجلس اعیان سپرده شود. از آنجایی که این طرح از حمایت دولت برخوردار است، احتمالا به قانون تبدیل خواهد شد.

هر سال شکارچیانی از بریتانیا به خارج از این کشور، اغلب به جنوب آفریقا سفر می‌کنند و هزاران پوند برای شلیک قانونی به حیواناتی مانند شیر و فیل می‌پردازند. براساس قوانین فعلی، آنها می‌توانند بخش‌هایی از این شکار مانند «سرهای حیوانات» یا «شاخ‌ها» را به بریتانیا بیاورند.

کمپین‌های حمایت کننده از این طرح نگران بودند که پس از ارائه ۳۰ اصلاحیه توسط دو نماینده محافظه‌کار، ممنوعیت ورود اعضای حیوانات ناشی از «شکار تروفه» با مشکل مواجه شود. با این حال پس از اینکه دولت دو پیشنهاد آنها را پذیرفت، این دو نفر از دیگر خواسته‌های خود برای تغییرات بیشتر در این لایحه صرف‌نظر کردند.

منتقدان این طرح استدلال کرده‌اند که سود حاصل از این نوع شکار، برای پرداخت پروژه‌های حفاظتی در کشورهای آفریقایی هزینه می‌شود و درنهایت می‌تواند به حفاظت از گونه‌های در معرض خطر کمک کند.

سِر بیل، نماینده محافظه‌کار شمال هرتفوردشایر به مجلس عوام گفت که نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که با حذف درآمدی که توسط شکارچیان تروفه تامین می‌شود، احتمالا مسیر برای شکارچیان غیرقانونی باز شود. ورود شکارچیان غیرقانونی هم باعث ظلم بیشتر به حیوانات خواهد شد و تهدیدی به مراتب بیشتر برای گونه‌های در حال انقراض خواهد بود.

با این حال موسسات خیریه حمایت از حیوانات این موضوع را رد کرده‌اند و استدلال می‌کنند که تقریبا هیچ یک از درآمدهای حاصل از «شکار تروفه» به جوامع محلی نمی‌رسد.

سِر بیل اصرار دارد که این طرح «تلاشی نواستعماری برای کنترل برنامه‌های مدیریت حفاظت از کشورهای دموکراتیک آفریقا» است؛ ادعایی که از سوی هنری اسمیت رد شده است. 

او می‌گوید: «این طرح درباره ارزش‌هایی است که ما در بریتانیا داریم، اینکه ما نمی‌خواهیم بخشی از تجارت اعضای بدن گونه‌های در حال انقراض باشیم. ما به سایر کشورها نمی‌گوییم که چگونه تجارت خود، یا سیاست‌های حفاظتی یا شکار خود را مدیریت کنند.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

برخی از نمایندگان مجلس نگرانی‌هایی را مطرح کردند که با اجرای این قانون، ایرلند شمالی که این قانون در آنجا اعمال نمی‌شود، به «گذرگاه» واردات این شکارها تبدیل شود.

در پاسخ گفته شده که دولت «هرکاری که ممکن است» انجام خواهد تا مطمئن شود ایرلند شمالی، مسیر واردات تکه‌های حیوانات به بریتانیای کبیر نشود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه ماجرای بسته‌های مشکوک پستی در اسپانیا؛ سه پاکت دیگر حاوی «چشم حیوانات» کشف شد

اعتراض فعالان حقوق حیوانات علیه «سنت از مد افتاده» گاوبازی در اسپانیا

کشف بزرگترین مجموعه حیوانات تاکسیدرمی شده در اسپانیا به ارزش ۲۹ میلیون یورو