شورای اتحادیه اروپا به سفر بدون ویزای دارندگان «گذرنامه کوزوو» چراغ سبز نشان داد

چراغ سبز شورای اروپا برای سفر دارندگان پاسپورت کوزوو بدون ویزا
چراغ سبز شورای اروپا برای سفر دارندگان پاسپورت کوزوو بدون ویزا Copyright عکس تزئینی از کانوا
Copyright عکس تزئینی از کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر مهاجرت کوزوو طی سخنانی گفته است که کشورش تلاش زیادی در راه بهبود مدیریت امنیت و مهاجرت و نیز همسو کردن سیاست‌های خود در زمینه ویزا با اتحادیه اروپا به خرج داده است.

آگهی

قوانین جدید مورد تایید شورای اتحادیه اروپا به دارندگان پاسپورت‌ کوزوو این امکان را می‌دهد که در هر دوره ۱۸۰ روزه بتوانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر و در آنجا به مدت ۹۰ روز اقامت کنند.

بر اساس تخمین‌های اولیه، این معافیت از لزوم دریافت ویزا برای دارندگان پاسپورت کوزوو از زمان راه‌ندازی سیستم الکترونیکی مجوز و اطلاعات سفر‌های اروپایی موسوم به «اتیاس» و یا به عبارتی از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی اعمال می‌شود.

قوانین جدید و سیاست‌گذاری‌های کلانی که منشا آن شورای اروپا است پیش از تایید نهایی و انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا باید به تصویب پارلمان اروپا برسد.

وزیر مهاجرت کوزوو طی سخنانی گفته است که کشورش تلاش زیادی برای بهبود مدیریت امنیت و مهاجرت و نیز همسو کردن سیاست‌های خود در زمینه ویزا با اتحادیه اروپا به خرج داده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرده است که همکاری‌های صورت گرفته از سوی کشورش در این زمینه مثمر ثمر واقع شود.

شورای اتحادیه اروپا در همین راستا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود از پیشرفت‌های قابل توجه کوزوو در تمامی بخش‌های مرتبط با نقشه راه معافیت ویزا خبر داده است.

بر اساس این ارزیابی، کمیسیون پیشنهاد کرده است که نیاز به دریافت روادید برای مسافران دارای پاسپورت صادر شده از سوی کوزوو لغو شود.

این معافیت از الزام دریافت روادید می‌تواند تضمین‌کننده فرایندی باشد که به موجب آن کل کشورهای منطقه غرب بالکان تحت قوانین یک سیستم ویزا قرار گیرند.

کمیسیون به نظارت فعال بر اجرای این الزامات، از جمله همسویی سیاست‌های مرتبط با ویزا، از طریق مکانیسم نظارتیِ پس از معافیت ویزا ادامه خواهد داد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان شرایط دریافت ویزا را برای برخی از بازماندگان زلزله ترکیه و سوریه تسهیل می‌کند

پارلمان اروپا دیجیتالی شدن روند صدور روادید شنگن را تصویب کرد

کوزوو برای توسعه «نیروی نظامی رسمی» از آمریکا تسلیحات مدرن دریافت می‌کند