آشپزی در توکیو؛ از آشپزخانه‌های سنتی ژاپنی تا رستوران‌های فرانسوی

آشپزی در توکیو؛ از آشپزخانه‌های سنتی ژاپنی تا رستوران‌های فرانسوی
Copyright euronews
نگارش از Damon Embling
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در توکیو برای غذا خوردن انتخاب‌های بسیار زیادی دارید و می‌توانید از غذاهای همه‌جای دنیا لذت ببرید. با دو سرآشپز اهل این شهر درباره تجربه‌هایشان و آن‌چه درباره توکیو دوست دارند صحبت کردیم.

آگهی

در توکیو برای غذا خوردن انتخاب‌های بسیار زیادی دارید و می‌توانید از غذاهای همه‌جای دنیا لذت ببرید. هم‌چنین می‌توانید به بازار تسوکیجی بروید و از محصولات فصلی استفاده کنید، به رستوران‌‌های رامنی بروید و طعم غذاهای سنتی ژاپن را بچشید و یا حتی به یک رستوران‌ فرانسوی بروید.

با دو سرآشپز اهل این شهر درباره تجربه‌هایشان و آن‌چه درباره توکیو دوست دارند صحبت کردیم. 

کیامی میکونی، سرآشپز غذاهای فرانسوی

کیامی میکونی، سرآشپز غذاهای فرانسوی است. او که در اروپا دوره دیده و کار کرده است، راجع‌به تجربه و نگرش خود به آشپزی می‌گوید: «زمانی که در اروپا کار می‌کردم سرآشپز‌های سه‌ستاره را می‌دیدم که همه از سبزیجات و محصولات محلی در غذاهای خود استفاده می‌کردند. آشپزی من هم تحت تاثیر همین موضوع قرار گرفت. من همین کار را در مورد توکیو انجام می‌دهم و از مواد و سبزیجات توکیو به عنوان مواد اصلی در غذاهایم استفاده می‌کنم.»

یورونیوز
کیامی میکونییورونیوز

وی که رستورانی در میدان مارنوچی بریک دارد در مورد آغاز کار و رستوران مورد علاقه خود می‌گوید: «وقتی ۱۸ ساله بودم کارم را در هتل ایمپریال توکیو آغاز کردم. به رستوران رامنی به نام هوران می‌رفتم. پنج دقیقه پیاده از هتل راه بود.»

او دوست دارد اوقات فراغتش را در بازار تسوکیجی بگذراند و در این‌باره می‌گوید: «دوست دارم به چاقوها و مواد غذایی نگاهی بیاندازم. اما جالب‌تر از همه دیدن و امتحان کردن محصولات فصلی است.»

یورونیوز
بازار تسوکیجییورونیوز

کیامی میکونی توکیو را شهری خوشمزه، مفرح، زیبا، مدرن و بسیار هیجان انگیز می دانم.

یوسوکه نومورا، آشپزی سنتی ژاپن با چاشنی‌های نوین

یوسوکه نومورا، سرآشپز رستوران غذای شوجین به نام دایگو است. این رستوران که دوستاره میشلن دارد، در منطقه تورانومون واقع است. یوشیکو نومورا، مادربزرگ یوسوکه در سال ۱۹۵۰ رستوران دایگو را تاسیس کرد و یوسوکه چهارمین نسل سرآشپز آن است.

وی درباره آشپزی شوجین و نوآوری خود در این سبک آشپزی می‌گوید می‌گوید: «آشپزی شوجین با محوریت سبزیجات است. این آشپزی بر پایه تعلیمات بودایی بر اساس هدر ندادن غذا است. همچنین گفته می‌شود که برای سلامتی خوب است. من از دانش خود در آشپزی شوجین برای پخت و پز غذاهای گیاهی با طعمی آشنا مثل کاری و رامن برای جوانان استفاده می‌کنم.»

یورونیوز
یوسوکه نومورایورونیوز

در نزدیکی رستوران او معبدی به نام سیشوجی قرار دارد. یوسوکه زمانی که در آشپزی یا زندگی دچار تردید می‌شود برای پشتیبانی روحی و یافتن پاسخ برای مشکلاتش به آن‌جا می‌رود.

او درباره توکیو می‌گوید: «آسمان‌خراش‌هایی به شکل گل نیلوفر آبی زینت‌ مناظر قابل مشاهده از برج توکیو هستند، چنین تلفیقی میان سنت و نوآوری برای آشپزی من بسیار الهام‌بخش است.» 

یوسوکه نومورا اوقات فراغتش را با قدم زدن در منطقه شیبویا می‌گذراند و درباره این منطقه مشهور توکیو می‌گوید: «چیزی که در مورد شیبویا دوست دارم این است که اید‌ه‌های هنرمندان جوان را در هر سبکی مثل هنرهای دیجیتال، طراحی معماری و موسیقی در اینجا گردهم می‌آیند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. من هم در شیبویا درگیر پروژه یک سونا هستم.»

یوسوکه توکیو را «شهری بسیار فرهنگی» می‌داند که می‌تواند برای هر بازدیدکننده‌ای هیجان‌انگیز باشد.

خبرنگار • Farhad Mirmohammadsadeghi

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

شهر من توکیو؛ نیمهٔ آرام و نیمهٔ پرهیاهوی یک کلان شهر

توکیو؛ شهری سرشار از خرده فرهنگ‌ها و ترکیبی از نو و کهن

شگفتی برای توکیو از ۶ هزار کیلومتر دورتر؛ یک شهروند از بلژیک شهردار ناحیه شد