سرباز اوکراینی که آموزش تانک آلمانی را می‌بیند: لئوپارد شبیه مرسدس بنز است

سربازان اوکراینی در مقابل تانک لئوپارد
سربازان اوکراینی در مقابل تانک لئوپارد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او در پاسخ به سوالی درباره تفاوت سیستم‌های ادوات جنگی غرب و شوروی گفت: «می‌توانید آن را مانند تفاوت بین مرسدس بنز و ژیگولی تصور کنید.» ژیگولی یک ماشین ساخت شوروی بود که با نام تجاری «لادا» در غرب فروخته می‌شد.

آگهی

یک سرباز اوکراینی تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان را با «مرسدس بنز» مقایسه کرد و گفت امیدوار است این تانک‌ها باعث پیشرفت کشورش در جنگ خواهند شد.

او یکی از ده‌ها سرباز اوکراینی است که در آلمان با تانک‌های شبیه‌سازی شده لئوپارد ۲ آموزش می‌بیند تا در میدان جنگ بتواند با تانک‌های واقعی مقابل روسیه بایستد. 

آلمان ماه گذشته با تامین و ارسال تانک‌ به اوکراین که یکی از بهترین مهمات جنگی غرب به شمار می‌آید موافقت کرد. این توافق در جهت شکست حمله روسیه عنوان شده اما مسکو آن را تحریک کننده و خطرناک خوانده است. 

این سرباز ۵۷ ساله گفت: «بسیار مهم است که ما از این سلاح مدرن عاقلانه استفاده کنیم، این سلاح، پیشرفت در جنگ را برای ما به ارمغان می‌آورد و ما در پایان پیروز خواهیم شد.»

او در پاسخ به سوالی درباره تفاوت سیستم‌های ادوات جنگی غرب و شوروی گفت: «می‌توانید آن را مانند تفاوت بین مرسدس بنز و ژیگولی تصور کنید.» ژیگولی یک ماشین ساخت شوروی بود که با نام تجاری «لادا» در غرب فروخته می‌شد.

مدل تانک‌هایی که آلمان به اوکراین ارسال خواهد کرد، تولید شرکت «کا.ام.دبلیو» (Krauss-Maffei Wegmann) است. این تانک بیش از ۶۰ تن وزن دارد و دارای لوله با کالیبر ۱۲۰ میلی‌متری است که می‌تواند از فاصله ۴ کیلومتری اهداف خود را هدف بگیرد.

وزیر امور خارجه اوکراین ماه گذشته اعلام کرد که انتظار دارد ۱۲۰ تا ۱۴۰ تانک را در «مرحله اول» از ائتلاف ۱۲ کشور غربی تحویل بگیرد. تانک لئوپارد آلمانی هم از جمله این تانک‌های غربی است که برای استفاده از آن سربازان اوکراینی نیاز به آموزش دارند.

در مجموع اروپا در تلاش است که ۱۵ هزار سرباز اوکراینی را آموزش دهد و آلمان به عنوان بخشی از تلاش اروپا، در حال آموزش چند صد سرباز اوکراینی است.

سرباز دیگری که در حال آموزش بر روی خودروی رزمی پیاده‌نظام «ماردر» بود گفت که سیستم‌های غربی آنقدرها هم با خوردروهای ساخت شوروی که اوکراینی‌ها استفاده می‌کردند، فاصله ندارد.

این مرد ۳۳ ساله که مانند همکارش صورتش را پوشانده تا هویتش فاش نشود گفت: «ما تجربه کار روی سیستم‌های تسلیحاتی مشابه را داریم. اصول و منطق تمام آنها یکی است. گاهی حتی برای درک صحبت مربیان نیازی به مترجم نیست.»

 به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید   

این سربازان ۱۲ ساعت در روز و شش روز هفته تمرین می‌کنند. سربازان اوکراینی که برای آموزش به آلمان رفته‌اند تا چند هفته دیگر به خط مقدم جنگ برمی‌گردند. 

این سرباز ۵۷ ساله در پاسخ به این سوال که چگونه با ترس خود مقابله می‌کند، پاسخ داد که سربازان باید خود را با آن وفق دهند. او گفت: «ترس؟ بله، همه می‌ترسند. اما مهم این است که چگونه ترس خود را مدیریت کنید و چگونه با وجود آن بجنگید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بایدن در سفری از پیش اعلام نشده به اوکراین در کی‌یف با زلنسکی دیدار کرد

کارشناس نظامی: ارسال تانک متحدان غربی به اوکراین می‌تواند سرنوشت جنگ را تغییردهد

از «انتقام سخت» تا «صبر راهبردی»؛ آیا ایران توان حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل را دارد؟