وزیر ورزش: برنامه‌ریزی کرده بودند که در جام جهانی، بازیکنان تیم ملی «وسط بازی» از زمین خارج شوند

شکست سنگین تیم ملی ایران در مقابل انگلستان
شکست سنگین تیم ملی ایران در مقابل انگلستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمید سجادی، وزیر ورزش دولت ابراهیم رئيسی شایعات در خصوص حضور نیروهای امنیتی پیرامون بازیکنان تیم ملی در جام جهانی را تایید کرد و گفت با همکاری وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه توانسته‌اند «توطئه دشمنان» را خنثی کنند

آگهی

حمید سجادی، وزیر ورزش جمهوری اسلامی می‌گوید بریتانیا برنامه داشته تا برخی از بازیکنان تیم ملی ایران را به عنوان پناهنده، جذب کند. 

آقای سجادی که به درخواست نمایندگان مجلس و برای پاسخگویی به عملکرد خود به بهارستان رفته بود، در اظهاراتی عجیب مدعی شد که قرار بوده بازیکنان تیم ملی در حین مسابقه با بریتانیا زمین را به نشانه اعتراض ترک کنند. 

او همچنین شایعات در خصوص جو امنیتی پیرامون تیم ملی را تایید و تاکید کرد که سازمان‌های امنیتی برای آنچه او «خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان» خوانده، همراه تیم ملی بوده‌اند. 

سجادی در این خصوص گفت: «هرچند تیم ملی در بخش فنی موفق نبود اما در پهلوانی و مروت نمره قبولی گرفت. با همکاری و تدبیر وزارتخانه‌های ورزش، ارشاد و اطلاعات و همینطور سازمان اطلاعات سپاه، این توطئه‌ها خنثی شد.» 

در روزهای برگزاری جام جهانی گزارش‌های متعددی از وجود جو امنیتی پیرامون تیم ملی و فضای سنگین حضور افراد غیر ورزشی در اردوی تیم ملی فوتبال ایران منتشر شده بود. 

وزیر ورزش دولت رئيسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی شد که قرار بوده بازیکنان در زمین بازی و در حین انجام مسابقه از میدان خارج شوند. 

او بدون اینکه توضیح دهد چطور چنین برنامه‌ای وجود داشته و چه کسی قرار بوده چنین کاری را بکند و یا چه برنامه‌ریزی پشت این موضوع ادعایی او مطرح بوده اضافه کرد: «تلاش‌های همه‌جانبه‌ای برای فروپاشی تیم ملی از درون صورت گرفته بود. از نقشه خروج بازیکنان در زمین بازی تا توطئه هدفمند برای جنجال آفرینی در سکو‌ها برای متوقف کردن بازی، از اعزام صد‌ها تن از منافقین با هواپیمای اختصاصی به قطر تا ساخت شعار‌ها، نماد‌ها و ابزار‌های ساختارشکنانه و فراگیری برای انزوای جمهوری اسلامی.» 

سجادی در ادامه تاکید کرد که با تدابیر صورت گرفته این «نقشه‌ها» ناکام مانده است. 

وزیر ورزش همچنین در ادامه صحبت‌های خود گفت: «طراحی پیچیده‌ای از سوی روباه پیر [بریتانیا] برای پناهنده شدن ورزشکاران ایرانی صورت گرفته بود.» 

او البته اشاره‌ای به این مسئله نکرد که در حالیکه همین حالا برخی از بازیکنان تیم ملی در کشورهای اروپایی بازی می‌کنند و در صورتی که بخواهند می‌توانند همانجا درخواست پناهندگی دهند، چطور باید در قطر که روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی دارد دست به چنین کاری بزنند.  

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در عملکردی نه چندان جالب با دو شکست در مقابل انگلستان و ایالات متحده و یک پیروزی در مقابل ولز از بازی‌ها حذف شد. 

شاگردان کارلوس کیروش همچنین با دریافت ۶ گل از انگلستان، سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ملی ایران را رقم زدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۲۶ سال پس از ۸ آذر ۷۶؛ روز تلخ و شیرین در تاریخ فوتبال ایران

نخستین جام جهانی با حضور ۴۸ تیم؛ تیم‌های قاره آسیا چگونه صعود می‌کنند؟

نخستین مسابقه تیم ملی با قلعه‌نویی در مقابل روسیه در ورزشگاه آزادی