نخستین مسابقه تیم ملی با قلعه‌نویی در مقابل روسیه در ورزشگاه آزادی

تمرین تیم ملی فوتبال ایران
تمرین تیم ملی فوتبال ایران Copyright فدراسیون فوتبال ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه ۳ فروردین در حالی به مصاف تیم ملی روسیه می‌رود که هیچ یک از بازیکنان لژیونر روسی در این دیدار حضور ندارند و ترکیب این تیم متشکل از بازیکنان روسی منتخب حاضر در لیگ این کشور است.

آگهی

تیم ملی فوتبال روسیه یا به عبارت صحیح‌تر منتخب بازیکنان روسی حاضر در لیگ این کشور، از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۳ فروردین به مصاف تیم ملی فوتبال ایران می‌رود. 

این نخستین مسابقه‌ای است که امیرقلعه‌نویی در بازگشت خود به عنوان سرمربی روی نیمکت ایران می‌نشیند و از آن طرف هم این نخستین بازی رسمی تیم ملی فوتبال روسیه پس از بیش از یک سال و ۴ ماه است. آخرین مسابقه رسمی روس‌ها روز ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱ در مقابل کرواسی انجام شد که روس‌ها آن دیدار را در زاگرب با نتیجه ۱-۰ واگذار کردند. پس از آن البته روس‌ها بازی‌های دوستانه‌ای با تیم‌هایی چون قرقیزستان و ازبکستان برگزار کرده است. 

پس از آن و در پی حمله نیروهای نظامی روسیه به اوکراین، فیفا و یوفا تیم ملی فوتبال این کشور را از شرکت در تمامی رقابت‌ها محروم کردند و مسابقات دوستانه این تیم هم که از پیش برنامه‌ریزی شده بود لغو شد.

روسیه در این مدت از حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد و فرصت پیدا نکرد تا شانس خود را برای بازی در جام جهانی قطر آزمایش کند. آنها از بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا نیز حذف شدند و در قرعه‌کشی مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴  جایی برای آنها دیده نمی‌شود.

با این حال والری کارپین، سرمربی روس‌ها که ۲۴ بازیکن را برای این مسابقه با خود به تهران آورده، هیچ یک از لژیونرهای روسی را به این اردو دعوت نکرده است. 

به این ترتیب در مسابقه امروز خبری از بازیکنان سرشناسی چون الکساندر گولووین، الکسی میرانچوک و دنیس چریشف که به ترتیب در موناکو، تورینو و ونزیا بازی می‌کنند، نخواهد بود. 

گفته می‌شود گولووین و میرانچوک به دلیل مصدومیت به ایران نیامدند و چریشف هم در لیست کارپین حضور نداشت.

در سوی مقابل اما امیرقلعه‌نویی که پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره به عنوان جانشین کارلوس کیروش معرفی و کار خود را در تیم ملی فوتبال ایران آغاز کرد، فرصتی مناسب خواهد داشت تا بازیکنانش را در یک دیدار دوستانه محک بزند. قلعه‌نویی با فهرستی متشکل از بازیکنان حاضر در جام جهانی و چند نفر جدید، نخستین اردوی تیم ملی را تشکیل داده است. 

بزرگ‌ترین غایب تیم ملی احتمالا سردار آزمون خواهد بود که به گفته امیرقلعه‌نویی به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانسته در این مسابقه حاضر باشد. از آن طرف اما مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش همچنین دیگر ستارگان تیم ملی برای این مسابقه در اردو حضور دارند و بنا به نظر قلعه‌نویی در مسابقه با روسیه به میدان خواهند رفت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از دیگر نکات قابل توجه این دیدار، حضور زنان در ورزشگاه خواهد بود. این بازی که در استادیوم آزادی برگزار می‌شود تنها پذیرای ۱۵ هزار تماشاگر است که بخشی از آن را هم به زنان اختصاص داده‌اند. 

پس از بازی پرحاشیه و جنجالی تیم ملی در مقابل لبنان در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی، این نخستین بازی تیم ملی با حضور تماشاگران در ایران است. 

در دیدار با لبنان که در شهر مشهد برگزار شد، تماشاگران زنی که با خرید بلیت قصد داشتند وارد استادیوم شوند، با برخورد شدید نیروهای امنیتی و گاز اشک آور و فلفل روبرو شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرمربی ستارگان محبوب تیم ملی فوتبال ایران درگذشت

کارلوس کیروش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال قطر معرفی شد

وزیر ورزش: برنامه‌ریزی کرده بودند که در جام جهانی، بازیکنان تیم ملی «وسط بازی» از زمین خارج شوند