گروگانگیری تحریک طالبان پاکستان در پاسگاه پلیس؛ «۳۳ گروگانگیر کشته شدند»

نیروهای پلیس پاکستان در بیرون پاسگاهی که گروه تحریک طالبان در آن دست به گروگانگیری زده بود
نیروهای پلیس پاکستان در بیرون پاسگاهی که گروه تحریک طالبان در آن دست به گروگانگیری زده بود Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروگان‌گیرها در ازای آزادی دست کم هشت مامور پلیس و چند مقام اطلاعات نظامی، خواستار عبور امن به افغانستان شده بودند.

آگهی

نیروهای ویژه پاکستان روز سه‌شنبه به گروگان‌گیری در یک پاسگاه پلیس در «بنو» واقع در شمال غرب این کشور پایان دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پاکستانی، شاخه «تحریک طالبان» در این کشور را عامل این گروگانگیری معرفی کرد و یادآور شد که مهاجمان از روز یکشنبه گذشته عملیات گروگانگیری را آغاز کرده بودند.

بنا به این گزارش، نیروهای ویژه امنیتی در پاکستان ضمن اعلام پایان گروگانگیری از کشته شدن شماری از مهاجمان خبر دادند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان روز سه‌شنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: «عملیات با موفقیت به پایان رسید.»

وزیر دفاع پاکستان در ادامه از کشته‌شدن ۳۳ گروگانگیر خبر داد و یادآور شد که در جریان این عملیات دو تن از نیروهای ویژه پاکستان نیز کشته و «۱۰ تا ۱۵» نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۳۰ نفر از اعضای جنبش طالبان پاکستان موسوم به گروه «تحریک طالبان پاکستان» که به ظن تروریسم دستگیر شده بودند روز یکشنبه اسلحه‌های مامورانی را که در ایستگاه پلیس بنو از آنها بازجویی می‌کردند تصرف کردند و دست به گروگانگیری در محل زدند.

وزیر دفاع پاکستان روز سه‌شنبه تصریح کرد که نیروهای ویژه زمانی وارد عمل شدند که اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان بر سر نحوه برخورد با گروگان‌ها دچار اختلاف و چند دستگی شده بودند.

محمد علی سیف، سخنگوی تشکیلات دولت محلی در ایالت «خیبر پختونخوا» پیش‌تر اعلام کرده بود که گروگان‌گیرها در ازای آزادی دست کم هشت مامور پلیس و چند مقام اطلاعات نظامی، خواستار عبور امن به افغانستان شده بودند.

منبع یاد شده نحوه آغاز ماجرای گروگانگیری را اینگونه توصیف کرد:‌«۳۳ تروریست از گروه های مختلف (...) در محوطه بخش مبارزه با تروریسم (...) زندانی بودند که یکی از آنها در حالی که به دستشویی می رفت با آجر به سر نگهبانش زد و اسلحه او را ربود.»

در پی وقوع این حادثه و با مداخله نیروهای ویژه در روز سه‌شنبه، مدارس، ادارات و جاده‌ها در شهر بنو واقع در ایالت «خیبر پختونخوا» بسته شد و چندین ایستگاه بازرسی در مناطق اطراف محل گروگانگیری ایجاد شد.

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت گروگانگیری را در این منطقه واقع در مرز افغانستان بر عهده گرفت و ادعا کرد که دو افسر پلیس در جریان درگیری میان مهاجمان و نیروهای ویژه کشته شدند.

تحریک طالبان پاکستان در فاصله زمانی شکل‌گیری در سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۴به مدت هفت سال حملات متعدد مرگباری را در این کشور انجام داد و سپس تضعیف شد و از شمار حملات خود کاست.

این گروه از یک سال پیش و در پی بازگشت دوباره طالبان به قدرت درافغانستان در اوت سال گذشته میلادی دوباره تقویت شد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک شبکه قاچاق مهاجران افغان و پاکستانی در شمال فرانسه متلاشی شد

از سرگیری حملات انتحاری در پاکستان؛ دست‌کم سه نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند

رئیس جدید ستاد کل ارتش پاکستان معرفی شد