از سرگیری حملات انتحاری در پاکستان؛ دست‌کم سه نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند

تصویر کامیون نیروهای پلیس پاکستان که در حال اعزام جهت حراست از تیم واکسیناسیون فلج اطفال بودند و مورد حمله انتحاری قرار می‌گیرند
تصویر کامیون نیروهای پلیس پاکستان که در حال اعزام جهت حراست از تیم واکسیناسیون فلج اطفال بودند و مورد حمله انتحاری قرار می‌گیرند Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه مسلح تحریک طالبان در پاکستان با ارسال پیامی به رویترز مسئولیت این جمله را بر عهده گرفته است. این حمله تنها اندکی پس از آن صورت گرفت که افراد وابسته به این گروه به آتش‌بس خود با دولت پاکستان به طور یکجانبه خاتمه دادند.

آگهی

نیروهای گشتی پلیس روز چهارشنبه در شهر کویته در جنوب غربی پاکستان از سوی یک بمب‌گذار انتحاری مورد هدف قرار گرفتند که در نتیجه آن دست کم سه نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند.

گروه مسلح تحریک طالبان در پاکستان با ارسال پیامی به رویترز مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این حمله تنها اندکی پس از آن صورت گرفت که افراد وابسته به این گروه به آتش‌بس خود با دولت پاکستان به طور یکجانبه خاتمه دادند.

یکی از مقامات پلیس پاکستان گفت که این حمله دست‌کم ۳۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته که بیش از نیمی از آن‌ها از نیروهای پلیس این کشور بوده‌اند. به گفته این مقام پلیس، «از این بین یک نیروی پلیس، یک زن و یک کودک کشته شده‌اند».

آقای عبدالحق به خبرگزاری رویترز گفته است که در زمان انفجار، نیروهای گشت پلیس در حال اعزام جهت حراست از تیم واکسیناسیون فلج اطفال بوده‌اند.

بر این اساس، فردی با همراه داشتن مواد منفجره، با نزدیک شدن به کامیون پلیس خود را منفجر می‌کند.

با موج تازه‌ای از ابتلای کودکان در پاکستان به فلج‌اطفال، این کشور به تازگی برنامه جدیدی را برای مبارزه با این بیماری در دستور کار خود قرار داده بود. این برنامه در سراسر کشور و از روز دوشنبه ۲۸ نوامبر (۷ آذر) آغاز شده بود.

طالبان پاکستان روز دوشنبه خطاب به جنگجویان خود در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از آنجایی که عملیات نظامی علیه مجاهدین در مناطق مختلف ادامه دارد... بنابراین ضروری است که در هر کجا که می‌توانید در سراسر کشور حملاتی را انجام دهید.»

گروه مسلح طالبان به خیال اینکه ایمن‌سازی پزشکی از جمله واکسیناسیون یک ابزار غربی برای جاسوسی از آن‌ها می‌باشد، بارها به گروه‌های پزشکی واکسیناسیون حمله کرده‌اند.

شهر کویته در ایالت بلوچستان پاکستان قرار دارد؛ ایالتی که از شمال با افغانستان و از غرب با ایران هم مرز می‌باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروگانگیری تحریک طالبان پاکستان در پاسگاه پلیس؛ «۳۳ گروگانگیر کشته شدند»

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت

گروگانگیری اموال پناهجویان افغان در پاکستان؛ اسلام‌آباد: آزادی مشروط به مبارزه طالبان با تروریسم است