یک شبکه قاچاق مهاجران افغان و پاکستانی در شمال فرانسه متلاشی شد

کشت زنی پلیس فرانسه در بندر کاله
کشت زنی پلیس فرانسه در بندر کاله Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار مهاجرانی که در سال جاری میلای با قایق‌های کوچک از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا رساندند ۴۰ هزار نفر عنوان شده که در نوع خود کم‌سابقه بوده است.

آگهی

پلیس فرانسه روز پنج‌شنبه از برچیدن یک باند شش نفرۀ قاچاق انسان در شمال این کشور خبر داد که در عبور غیرقانونی مهاجران خاورمیانه از کانال مانش نقش داشته‌اند.

به گفته منابع پلیس فرانسه، این باند تبهکار، عملیاتی را برای انتقال مهاجران افغان و پاکستانی به بریتانیا از طریق کانال مانش سازماندهی کرده بودند.

آنها ابتدا مهاجران افغان و پاکستانی را در پاریس اسکان داده و مجبور به فروش غیرقانونی دخانیات برای امرار معاش کرده بودند. سپس این مهاجران را به کاله منتقل کرده‌اند تا گروه دیگری از تبهکاران عضو شبکۀ قاچاق انسان، آنها را با قایق‌های کوچک به آنسوی کانال مانش بفرستند.

بازرسان پلیس فرانسه می‌گویند که هرکدام از مهاجران افغان و پاکستانی مبلغ ۳ هزار و پانصد یورو به قاچاقچیان پرداخت کرده‌ بودند که معادل حدود ۸۰ هزار یورو را برای هر قایق بوده است.

تحقیقات مرتبط با این پرونده در ماه اکتبر و پس از آن آغاز شد که مقامات پلیس فرانسه توانستند اطلاعاتی را در جریان عملیات نجات گروهی از پناهجویان به دست آورند. در جریان این عملیات، دست‌کم ۳۵ پناهجو که سوار بر یک شناور موقت روی آب سرگردان بودند توسط تیم‌های امداد نجات یافتند.

پلیس فرانسه می‌گوید سه فرد مظنون به عضویت در شبکه قاچاق مهاجران خاورمیانه را در حومه شمال پاریس و نفر چهارم این باند را در شهر اوسل واقع در مرکز فرانسه دستگیر کرده است؛ دو عضو دیگر شبکه‌ نیز در شهر «استن» در نزدیکی پاریس بازداشت شدند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

پلیس در جریان عملیات یافتن اعضای این شبکه، ۳۱ فردی را که گفته‌ می‌شود از مهاجران غیرقانونی بودند و در خانه‌ای در «استن» بصورت مخفیانه اسکان داده شده بودند، پیدا کرده است.

شمار مهاجرانی که در سال جاری میلای با قایق‌های کوچک از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا رساندند ۴۰ هزار نفر عنوان شده که در نوع خود کم‌سابقه بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروگانگیری تحریک طالبان پاکستان در پاسگاه پلیس؛ «۳۳ گروگانگیر کشته شدند»

انهدام یکی از بزرگترین شبکه های قاچاق انسان که در کانال مانش فعالیت می کردند

رسیدگی قضایی به جان باختن ۲۷ مهاجر در کانال مانش؛ آیا امدادگران از زیر مسئولیت شانه خالی کرده‌اند؟