پاکستان در اعتراض به تیراندازی نیروهای مرزی افغانستان دیپلمات طالبان را احضار کرد

نیروهای مرزی پاکستان
نیروهای مرزی پاکستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته مقامات پاکستانی در جریان تیراندازی‌ روز یکشنبه نیروهای افغانستان در منطقه مرزی این کشور دست کم شش نفر غیرنظامی کشته و بیش از ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

آگهی

پاکستان روز جمعه یک دیپلمات افغان مستقر در اسلام آباد را در اعتراض به حوادث مرزی اوایل هفته‌ جاری که چند کشته و زخمی به جا گذاشت، احضار کرد.

به گفته مقامات پاکستانی در جریان تیراندازی‌ روز یکشنبه نیروهای افغانستان در منطقه مرزی این کشور دست کم شش نفر (غیرنظامی) کشته و بیش از ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی پاکستان آمده است: «کاردار افغانستان در اسلام آباد به وزارت امور خارجه احضار شد تا موضع پاکستان در اعتراض به حوادث اخیر برای انتقال با وی در میان گذاشته شود.»

این بیانیه همچنین «تیراندازی غیرقانونی بین مرزی از سوی نیروهای افعانستان را که علاوه بر خسارات مادی، کشته و مجروح نیز به جا گذاشت، به شدت محکوم می‌کند.»

بنا به آنچه در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده، به کاردار افغانستان یادآوری شده است که «حفاظت از غیرنظامیان همیشه بر عهده دو طرف است و باید از تکرار این حوادث جلوگیری شود.»

ارتش پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد که در جریان «تیراندازی بی‌دلیل و خودسرانه» نیروهای مرزی افغانستان در گذرگاهی نزدیک به شهر چمن واقع در ایالت بلوچستان پاکستان که سپس به درگیری میان دو طرف منجر شد، شش غیرنظامی کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شدند.

به گفته یک مقام ارشد تشکیلات محلی در استان بلوچستان که نامی از وی برده نشده، درگیری زمانی رخ داد که نیروهای افغان تلاش کردند بخشی از حصار مرزی را تخریب و قطع کنند.

از سوی دیگر، سخنگوی ولایت قندهار افغانستان با اشاره به درگیری‌های اخیر میان نیروهای مرزی دو کشور از کشته شدن یک مرزبان طالبان و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر خبر داده بود.

وزیر دفاع پاکستان طی سخنانی در پارلمان این کشور گفته است که حکومت طالبان به خاطر این رویداد عذرخواهی کرده، اما درگیری‌ها روز پنجشنبه دوباره میان دو طرف از سر گرفته شده است.

هزاران نفر از جمله تاجران، افغان‌هایی که به دنبال مراقبت‌های پزشکی در پاکستان هستند و یا آنهایی که به ملاقات بستگان خود می روند هر روز از گذرگاه اسپین بولدک-چمن در مرز میان افغانستان و پاکستان عبور می‌کنند.

گذرگاه چمن ماه گذشته میلادی به دلیل تیراندازی یک مرد مسلح به سوی یک مامور امنیتی پاکستان به مدت یک هفته بسته شده بود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاکستان؛ انفجار مرگبار در مسجد پیشاور دست کم ۶۱ کشته به جا گذاشت

رئیس جدید ستاد کل ارتش پاکستان معرفی شد

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان به دلیل فروش هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد