فروش آبجو در ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال قطر ممنوع شد

ممنوعیت فروش آبجوهای الکلی در ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲�� قطر
ممنوعیت فروش آبجوهای الکلی در ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فروش آبجوهای الکلی در ۸ ورزشگاه محل برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر ۲ روز پیش از شروع این مسابقات، ممنوع شد.

آگهی

فروش آبجوهای الکلی در ۸ ورزشگاه محل برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر ۲ روز پیش از شروع این مسابقات، ممنوع شد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، «فیفا» در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی گفتگوهای انجام شده میان مسئولان این فدراسیون و مقام‌های قطر، دکه‌های فروش آبجوهای الکلی در ورزشگاه‌ها برچیده می‌شوند و فروش مشروبات الکلی فقط در مکان‌های دارای مجوز انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود که شامپاین، ویسکی و سایر نوشیدنی‌های الکلی همچنان در محل‌های لوکس پذیرایی ورزشگاه‌ها ارائه شوند. در خارج از آن محل‌ها، آبجو معمولاً تنها نوشیدنی الکلی است که به دارندگان بلیط معمولی فروخته می‌شود.

شرکت «انهایزر-بوش اینبیف»، (AB InBev) که ده‌ها میلیون دلار در هر جام جهانی برای فروش انحصاری آبجو پرداخت می‌کند، در حال حاضر بیشتر موجودی انبارهای خود را از بریتانیا به قطر منتقل کرده است تا محصولات خود را به میلیون‌ها تماشاچی مسابقان فوتبال بفروشد.

همکاری این شرکت با فیفا در مسابقات سال ۱۹۸۶ آغاز شد و اینک در حال مذاکره برای تمدید قرارداد خود برای جام جهانی بعدی در آمریکای شمالی هستند.

اگرچه قطر، یک کشور عربی محافظه‌کار است اما فروش الکل در هتل‌ها مجاز بوده است.

تصمیم ناگهانی قطر برای جلوگیری از فروش آبجو در ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال در حالی است که این کشور به هنگام ارائه پیشنهاد خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ با الزامات فیفا برای فروش مشروبات الکلی در ورزشگاه‌ها موافقت کرده بود. قطر همچنین پس از برنده شدن در رای‌گیری سال ۲۰۱۰، بار دیگر با امضای قراردادها با این موضوع موافقت کرد.

برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ مجبور شد با تغییر قانون، فروش مشروبات الکلی در ورزشگاه‌ها را مجاز اعلام کند.

رونان اوین، مدیر اجرایی گروه هواداران فوتبال اروپا، جلوگیری از فروش آبجو در ورزشگاه‌های قطر را «بسیار نگران‌کننده» دانست.

قرارداد شرکت AB InBev با فیفا در سال ۲۰۱۱ و پس از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ تا همین سال تمدید شده بود.

در ماه سپتامبر اعلام شد که بر اساس توافق انجام شده، فروش آبجو در محوطه ورزشگاه‌ها و پیش و پس از مسابقات مجاز است و به هنگام برگزاری مسابقات، فقط آبجوهای غیرالکی امکان فروش در ورزشگاه‌ها را خواهند داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

تصمیم جدید قطر برای انتقال دکه‌های فروش آبجو به مکان‌هایی که کمتر در دید هستند باعث تعجب مسئولان شرکت «انهایزر-بوش اینبیف»، (AB InBev) شده است.

پیشتر قرار بر این بود که محصولات شرکت آبجوسازی بادویزر، (Budweiser) فقط عصرها در محل رسمی هواداران فیفا در مرکز دوحه فروخته شود. این شرکت قیمت ۱۴ دلار را برای هر آبجو در نظر گرفته بود.

شرکت آبجوسازی بادویزر با استقرار در یک هتل مجلل در دوحه، تبلیغات خود را با لوگی معروف (AB)آغاز کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس فیفا از دوحه از سیاست های اروپا انتقاد کرد؛ «این درس‌های اخلاقی، فقط «تظاهر و ریاکاری» است»

استقبال از موسیقی کلاسیک و احیای موسیقی سنتی در قطر

حجاب، الکل، کلوب‌های شبانه، نفت، پوشاک و روپیه؛ از پاکستان تنها همسایه هسته‌ای ایران چه می‌دانیم؟