شیوع وبا در سوریه ۷ قربانی بر جای گذاشته است؛ هشدار نسبت به گسترش بیماری در منطقه

یک بازار در مرکز دمشق
یک بازار در مرکز دمشق Copyright Omar Sanadiki/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار گزارشی اعلام کرد دو سوم ایستگاه‌های تصفیه و پمپاژ آب در جریان سال‌های جنگ داخلی سوریه آسیب دیده‌اند و همین امر می‌تواند یکی از دلایل شیوع بیماری وبا در این کشور باشد.

آگهی

شیوع بیماری وبا در سوریه برای نخستین بار در یک دهه گذشته تاکنون جان ۷ نفر را گرفته و بیش از ۵۰ نفر دیگر را مبتلا کرده است. 

وزارت بهداشت سوریه روز سه‌شنبه با تائید این آمار اعلام کرد ۵۳ مورد ابتلا به وبا در ۵ استان از ۱۴ استان این کشور شناسایی شده است. استان حلب در شمال آلوده‌ترین منطقه شیوع این بیماری واگیردار است. 

سازمان جهانی بهداشت در همین روز نسبت به خطر بسیار بالای شیوع این بیماری در سوریه و منطقه هشدار داد. 

بیماری وبا که عمدتا با عارضه اسهال و کاهش شدید آب بدن همراه است، عمدتا از طریق خوردن و آشامیدن غذا و آب آلوده به ویروس وبا وارد بدن انسان می‌شود. 

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار گزارشی اعلام کرد دو سوم ایستگاه‌های تصفیه و پمپاژ آب در جریان سال‌های جنگ داخلی سوریه آسیب دیده‌اند و همین امر می‌تواند یکی از دلایل شیوع بیماری وبا در این کشور باشد. به‌گفته همین نهاد، تقریبا نیمی از جمعیت سوریه به منابع جایگزین آب لوله‌کشی نیاز دارند. این در حالی است که ۷۰ درصد آب مورد استفاده، تصفیه نمی‌شود. 

پیش از سوریه، وبا در عراق شیوع پیدا کرده بود. این بیماری سالانه بین یک تا ۴ میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند و باعث مرگ ۲۱ تا ۱۴۳ هزار تن می‌‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: حملات روسیه در ادلب هفت کشته برجای گذاشت

چرا روسیه وتو کرد و زندگی میلیون‌ها نفر را در سوریه به خطر انداخت؟

فرانسه ۵۱ زن و کودک وابسته به گروه‌های تروریستی را از اردوگاه‌های سوریه بازگرداند