هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌های قطر

هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌های قطر
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در گرمای شدید چطور می‌توان تفریح کرد؟ نظرتان درباره کایاک‌سواری در مانگروها و بازی‌ها و سواری‌های هیجان‌انگیز در محیط سرپوشیده چیست؟ قطر ۳۶۵ به سراغ تنها چند نمونه از گزینه‌های پیشنهادی بی‌شمار قطر رفته‌است و همچنین با خلبانی که به دنبال هیجان در آسمان و برف است، صحبت کرده‌است.

آگهی

در گرمای شدید چطور می‌توان تفریح کرد؟ نظرتان درباره کایاک‌سواری در مانگروها و بازی‌ها و سواری‌های هیجان انگیز در محیط سرپوشیده چیست؟ قطر ۳۶۵ به سراغ تنها چند نمونه از گزینه های پیشنهادی بی‌شمار قطر رفته‌ است و همچنین با خلبانی که به دنبال هیجان در آسمان و برف است، گفتگو کرده‌است.

کایاک‌سواری در میان مانگروها

 بهترین راه برای بازدید از مانگروهای قطر وقتی سطح آب به خاطر جزر و مد به اندازه کافی بالا باشد، سوار شدن بر قایق کایاک است. شمار فزاینده جویندگان هیجان به امید مشاهده پرندگان، لذت بردن از طبیعت و تماشای غروب خیره‌کننده به آب می زنند. این مکان همچنین برای ورزش‌های آبی، کمپینگ در طبیعت و گردش با قایق‌های پارویی بسیار مناسب است.

Courtesy of 365 Adventures
مانگروهای الذخیرهCourtesy of 365 Adventures

ملانی دون یکی از بی‌شمار بازدیدکنندگانی است که پس از نخستین تجربه کایاک‌سواری برای تکرار آن به اینجا بازگشته است. ملانی می‌گوید: «کایاک‌سواری یکی از فعالیت‌های مورد علاقه من در قطر است، چون می توانم در فضای باز از زیبایی مانگروها لذت ببرم».

فعالیت‌های فوق‌العاده هیجان‌انگیز در فضای سرپوشیده

در یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری قطر به نام شهر فستیوال دوحه، در فضای سرپوشیده ماجراجویی‌های بسیاری را می‌توان تجربه کرد. مثل دنیای پرندگان خشمگین که اولین در نوع خود در دنیا است. ۱۷۵۰۰ متر سرگرمی خالص با هدف یاری بازدید کنندگان برای فراموشی گرمای صحرا در این مکان بنا شده است. ایده این مجموعه متعلق به آقای طلال بن محمد بن خلیفه العطیه، مدیر و مالک شرکت لیژر قطر است. او کسب جایگاه برای قطر در نقشه بین‌المللی سرگرمی را هدف خود قرار داده‌است.

در داخل این مجموعه، تعداد زیادی بازی‌های جذاب و متنوع وجود دارد. در این پارک اولین پیست کارتینگ سرپوشیده و فضای باز قطر با طول ۲۵۰ متر بنا شده است. وقتی گرمای عصر فروکش می‌کند و یا در ماه‌های خنک تر سال، محوطه بیرونی می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. اگر دوست دارید در ۱.۵ ثانیه ۶۰ متر به هوا پرتاب شوید منجنیق جی فورس برای شما گزینه مناسبی است. در اسنو دیونز، ماجراجویی‌های برفی هیجان‌انگیزی وجود دارد، آنجا دما بالاتر از منهای چهار درجه سانتیگراد نمی‌آید، پس همراه داشتن تجهیزات و وسایل مناسب برف الزامی است.

این تجربه ای منحصر به فرد و مکانی برای فرار از گرماست. در اینجا اوقات خوشی سپری می‌کنید و خاطرات لذت‌بخشی در ذهن خود می‌سازید
مرال موراد
مدیر بازاریابی لیژر قطر

بر فراز آسمان ها

ریم الکثیری نخستین زن خلبان هواپیمای فوق سبک قطری است. او ده سال پیش اولین پرواز انفرادی خود را انجام داد و سپس تصمیم گرفت برای کسب گواهینامه بین‌المللی به بریتانیا برود. اوهمانقدر که عاشق پرواز با هواپیماهای سبک و زیر ششصد کیلوگرم است، به پرواز با پاراگلایدر هم علاقه‌مند است. ریم می گوید: «با این گلایدرها، واقعا احساس می کنید این شما هستید که پرواز می کنید. انگار بخشی از بدن من است و مناظر از آن بالا واقعا متفاوتند. شما را وادار می کند که بخواهید دوباره ودوباره بالا بروید. این فعالیت حقیقتا شما را به جهان وصل می کند چون دیگران را ملاقات می‌کنید و به صورت متقابل همه با فرهنگ‌های هم آشنا می‌شوید. »

ریم همچنین در کوهستان یک هواپیمای فوق سبک را با استفاده از اسکی به جای چرخ‌های هواپیما از ارتفاع ۸۰۰۰ پایی به پرواز درآورده‌ است. او معتقد است اینگونه تجربه‌ها هم برای افرادی که می‌خواهند آرامش آسمان را احساس کنند و هم برای آنهایی که به دنبال هیجان می‌گردند مناسب است.

Euronews
ریم الکثیری، اولین زن خلبان هواپیمای فوق سبک قطریEuronews
هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

قطر؛ قطب نوین صنعت مد منطقه

نگاهی به دنیای سوارکاری در قطر؛ پرورش اسب عربی و مسابقهٔ استقامت