یونان کشتی روسی حامل نفت ایران را آزاد کرد

کشتی روسی حامل نفت ایران که از سوی یونان توقیف شده بود
کشتی روسی حامل نفت ایران که از سوی یونان توقیف شده بود Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منبعی در پلیس بنادر یونان ضمن اعلام خبر رفع توقیف نفتکش روسی گفت که آتن امیدوار است ایران دو نفتکش یونانی را که در اقدامی تلافی‌جویانه توقیف کرده بود به سرعت آزاد کند.

آگهی

یونان نفتکش روسی حامل نفت ایران را که دو ماه پیش به درخواست دستگاه قضایی آمریکا توقیف کرده بود آزاد کرد. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی در پلیس بنادر یونان از رفع توقیف نفتکش پگاس که بعدا به لانا تغییر نام پیدا کرد خبر داده است. مقامات یونان این کشتی را که حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود روز ۱۹ آوریل در نزدیکی جزیره ائوبویا توقیف کردند. 

توقیف این نفتکش در چهارچوب تحریم‌های اتحادیه‌های اروپا که به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین وضع شده است صورت گرفت. محمول نفت این کشتی به درخواست مقامات آمریکا تحویل این کشور داده خواهد شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آمریکا به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور مبنی بر خروج از برجام تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرد. تحریم صادرات نفت ایران از جمله این تحریم‌ها است. 

تهران ضمن اعتراض شدید به توقیف این نفتکش از سازمان بین‌المللی دریانوردی خواسته بود تا با مقامات یونان در این باره رایزنی کنند. خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع خود در پلیس بنادر یونان گزارش داده است که آتن امیدوار است ایران دو نفتکش یونانی را که در اقدامی تلافی‌جویانه توقیف کرده بود به سرعت آزاد کند. 

سپاه پاسداران حدود یک ماه پیش از توقیف دو نفتکش با پرچم یونان در خلیج فارس خبر داد. علی خامنه‌ای، رهبر ایران پس از آن در واکنش به انتقادها از توقیف دو نفتکش یونان گفته بود: «پس گرفتن مال دزدی که دزدی نیست. ‌شما دزد هستید.»

بنا به گزارش‌ها نفتکش روسی لانا روز یکشنبه از بندر کاریستوس در جنوب جزیره ائوبویا به سوی بندر پیرئاس حرکت کرده است. ناخدا و خدمه این نفتکش قرار است در بندر پرئاس مجوز دریانوردی‌شان را به پلیس ارائه کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علی خامنه‌ای در واکنش به توقیف نفتکش‌های یونانی: پس گرفتن مال دزدی، دزدی نیست

پاریس توقیف دو نفتکش یونانی توسط سپاه پاسداران ایران را محکوم کرد

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت