غیبت‌های متوالی در اردوی تیم ملی؛ دستِ خالی اسکوچیچ در خط حمله مقابل عراق

دراگان اسکوچیچ در تمرین تیم ملی فوتبال ایران
دراگان اسکوچیچ در تمرین تیم ملی فوتبال ایران Copyright فدراسیون فوتبال ایران
Copyright فدراسیون فوتبال ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با افزایش تعداد بازیکنان مبتلا به بیماری کووید و همچنین مشکلاتی که در پرواز مهدی طارمی به وجود آمده، ممکن است دراگان اسکوچیچ مجبور شود در خط حمله تیم ملی، از ترکیبی ناشناخته استفاده کند.

آگهی

در حالی‌که زمان زیادی تا برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی زمان باقی نمانده، هنوز جمع دراگان اسکوچیچ کامل نشده‌اند.

ترکش‌های ادامه همه‌گیری کووید-۱۹ در دنیا به کاروان تیم ملی فوتبال ایران هم اصابت کرد و در آستانه دیدار مهم در مقابل عراق، تاکنون دست‌کم ۴ نفر از بازیکنان تیم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از حضور در این دیدار محروم شده‌اند. ابتدا این احمد نوراللهی بود که اعلام شد که ویروس کرونا آلوده شده است. بعد از هافبک تعیین‌کننده تیم ملی، شایعاتی در خصوص احتمال ابتلای سردار آزمون نیز به گوش رسید. بعد از انجام تست دوم از مهاجم شماره ۲۰ و گلزن تیم ملی که به تازگی قرارداد خود با باشگاه لورکوزن آلمان را به امضا رسانده، مشخص شد که او نیز برای این مسابقه در دسترس نخواهد بود.

پس از این دو که تقریبا در تمام بازی‌های اخیر تیم ملی در ترکیب ثابت ۱۱ نفره حضور داشتند، احسان حاج صفی، کاپیتان تیم که البته در چند بازی اخیر از روی نیمکت کار را آغاز کرده، به جمع کرونایی‌های تیم ملی اضافه شد. مجید حسینی مدافع دیگر تیم ملی که در دوران هدایت اسکوچیچ برخلاف دوران کیروش دیگر بازیکن فیکس نیست هم در ادامه به چهارمین محروم کرونایی تیم ملی تبدیل شد.

اما مشکلات تیم ملی تنها به همین‌جا ختم نمی‌شود. بدی آب و هوا باعث شده تا حضور مهدی طارمی، مهاجم آماده این‌روز‌های فوتبال ایران هم در هاله‌ای از تردید قرار گیرد. طارمی که از پورتو به سمت تهران حرکت کرده بود، در شهری در نزدیکی استانبول گرفتار مانده است. پرواز طارمی از پرتغال قرار بود در استانبول به زمین بنشیند و سپس مهاجم شماره ۹ تیم ملی با پرواز بعدی به تهران بیاید. اما شرایط جوی نامناسب سبب شده تا خلبان تصمیم بگیرد در فرودگاهی دورافتاده در شهر دالامان که در فاصله حدودا ۸۰۰ کیلومتری استانبول واقع شده به زمین بنشیند. این در حالیست که طبق برنامه قبلی، قرار بود طارمی روز دوشنبه در تهران باشد. حالا در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت تا زمان بازی تیم ملی باقی مانده، هنوز مشخص نیست طارمی اساسا می‌تواند خود را به این بازی برساند یا خیر.

در صورتی که حتی طارمی یک روز پیش از مسابقه خود را به اردوی تیم ملی برساند، مشخص نیست که با این خستگی طولانی و تمرین نکردن با دیگر بازیکنان، امکان حضور در مسابقه با عراق را داشته باشد یا خیر.

با غیبت حتمی آزمون و احتمال کم حضور طارمی، دست اسکوچیچ در خط حمله بسیار خالی خواهد بود. چرا که از سوی دیگر کریم انصاری‌فر، دیگر مهاجم تیم هم بعد از پروازی طولانی از آتن به تهران رسیده است. او صبح روز دوشنبه از پایتخت یونان و با پرواز امارات به سمت ایران حرکت کرده و بعد از ۳۰ ساعت، روز سه‌شنبه ساعت ۱۵ به وقت ایران وارد تهران شده است.

همچنین الله‌یار صیادمنش، دیگر مهاجم تیم ملی هم در این مسابقه غیبت خواهد داشت. ستاره آینده‌دار تیم ملی که در حال پیوستن به باشگاه هال سیتی انگلستان است، برای انجام کارهای مربوط به ویزا و همچنین فرآیند انتقال از تیم ترکیه‌ای به با این باشگاه دسته یکی انگلستان (نه لیگ برتری) نمی‌تواند در این مسابقه حاضر باشد.

این غیبت‌ها باعث شده تا اسکوچیچ بازیکنان جدید دیگری را به اردوی تیم ملی فرابخواند. ابتدا این کمال کامیابی‌نیا بود که به جای احمد نوراللهی به اردو اضافه شد. سپس سروش رفیعی و در ادامه عارف آغاسی و همچنین فرشاد فرجی نیز به جمع ملی‌پوشان پیوستند تا بخت بازی در مقابل تیم ملی عراق را داشته باشند.

به هر ترتیب با توجه به شرایط مساعد تیم ملی فوتبال ایران در جدول رده‌بندی، ملی‌پوشان با برتری مقابل عراق می‌توانند از همین حالا صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کنند. اما با توجه به غیبت‌های متعدد، ممکن است کار شاگردان اسکوچیچ به آن راحتی که پیشتر پیش‌بینی می‌شد، نباشد.

این در حالیست که تبعات کرونا تیم ملی عراق را هم در امان نگذاشته است. تست دستکم ۴ بازیکن این کشور هم مثبت شده و دست مربی عراق هم در چینش یازده مرد اصلی خود تا حدودی تنگ شده است. باخت تا حتی تساوی عراقی ها در تهران امیدهای آنها برای صعود در این گروه را کم رنگ تر خواهد کرد.

بعد از پایان دور ششم مسابقات گروه نخست مقدماتی جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران با کسب ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و کره جنوبی با ۱۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. امارات، لبنان و عراق هم هر کدام با ۶، ۵ و ۴ امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم حضور دارند. سوریه قعرنشین هم در این گروه تنها موفق به کسب ۲ امتیاز شده است. دو تیم برتر این گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود خواهند کرد و تیم سوم باید به مصاف تیم سوم گروه دوم برود و پیروز آن مسابقه آخرین بخت برای حضور در جام جهانی را در مسابقه با نماینده منطقه آمریکای جنوبی جستجو خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸ به وقت تهران، روز پنجشنبه به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست ایران در مقابل الجزایر؛ نمایش ناامیدکننده ملی‌پوشان در نخستین بازی تدارکاتی

بازگشت «تیم ملی» به صدر آسیا؛ ایران در رده نخست تیم‌های آسیایی در رده‌بندی جدید فیفا

نخستین تقابل کیروش با شاگردان سابق؛ جدال تیم ملی ایران با قطر برای کسب قهرمانی تورنمنت اردن