شکست ایران در مقابل الجزایر؛ نمایش ناامیدکننده ملی‌پوشان در نخستین بازی تدارکاتی

تصویری از مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی
تصویری از مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی Copyright فدراسیون فوتبال ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی دوستانه در مقابل الجزایر با نتیجه ۲-۱ شکست خورد. تنها گل ایران را در این مسابقه علیرضا جهانبخش در دقیقه ۶۴ به ثمر رساند.

آگهی

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی دوستانه خود پیش از برگزاری جام جهانی با ارائه نمایشی ضعیف با نتیجه ۲-۱ در مقابل الجزایر مغلوب شد. 

شاگردان دراگان اسکوچیچ که هفته‌های اخیر زمان را برای برگزاری بازی‌های دوستانه از دست داده بودند، بالاخره توانستند پس از صعود به جام جهانی یک بازی مقدماتی داشته باشند تا مردان تیم ملی ایران در یک مسابقه فوتبال به صورت جدی محک بخورند. 

در مسابقه یکشنبه شب که در گرمای دوحه قطر برگزار شد تیم ملی فوتبال ایران با ترکیبی نسبتا متفاوت نسبت به بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی بازی را آغاز کرد. از آن سو الجزایر هم بسیاری از بازیکنان اصلی خود را برای این مسابقه به همراه نداشت. با این وجود بازی با برتری سبزپوشان الجزایر آغاز شد و شاگردان جمال بلماضی از همان دقایق ابتدایی بازی قدرت خود را به حریف دیکته کردند. 

حملات متعدد بازیکنان الجزایر بالاخره در دقیقه ۴۴ جواب داد و با اشتباه عجیب علیرضا جهانبخش، بازیکنان حریف توسط ریاض بن عیاد موفق شدند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. اشتباهات متعدد امیر عابدزاده که در این مسابقه به علیرضا بیرانوند ترجیح داده شده بود هم از نکات قابل توجه ۴۵ نخست این بازی بود. 

در نیمه دوم بازیکنان تیم ملی ایران توانستند کمی بهتر بازی را آغاز کنند و ادامه حملات سفیدپوشان باعث شد تا ایران در دقیقه ۶۴ گل تساوی را به ثمر برساند. در این دقیقه ارسال نورافکن را علیرضا جهانبخش وارد دروازه الجزایر کرد. 

با این حال الجزایر که بسیاری از بازیکنان اصلی خود را در این مسابقه به همراه نداشت در ادامه بازی بر شدت حملات خود افزود و در دقیقه ۸۳ روی یک اشتباه دیگر که این بار از امید نورافکن سر زد، موفق شد توسط عموره برای دومین بار دروازه ایران را باز کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این بازی در نهایت با همین نتیجه ۲-۱ به پایان رسید تا شاگردان اسکوچیچ نخستین بازی مقدماتی پیش از شروع جام جهانی را با شکست سپری کنند. نمایش یکشنبه‌ شب ملی‌پوشان ایرانی در قطر نشان داد که اسکوچیچ در فاصله چند ماه مانده به شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ کار دشواری برای آمادگی شاگردانش برای رقابت در مقابل آمریکا، انگلستان و ولز در پیش خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غیبت‌های متوالی در اردوی تیم ملی؛ دستِ خالی اسکوچیچ در خط حمله مقابل عراق

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد