بازگشت «تیم ملی» به صدر آسیا؛ ایران در رده نخست تیم‌های آسیایی در رده‌بندی جدید فیفا

تیم ملی فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال ایران Copyright فدراسیون فوتبال ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا تیم ملی بلژیک همچنان در صدر قرار دارد و بعد از آن کشورهای برزیل، انگلیس، فرانسه و ایتالیا رده‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

آگهی

تیم ملی ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا بار دیگر صدرنشین تیم‌های آسیایی شد و در رده ۲۲ جهان قرار گرفت.

در این ماه میلادی، ملی‌پوشان ایرانی با کسب دو پیروزی ارزشمند مقابل سوریه و عراق توانستند ضمن کسب ۶ امتیاز مهم در راه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بار دیگر جایگاه نخست تیم‌های آسیایی را از ژاپن پس بگیرند.

در مقابل ژاپنی‌ها که پیش از این در جایگاه نخست قرار داشتند با شکست ناامید‌کننده در مقابل عمان به رده دوم سقوط کردند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان در نخستین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانسته بودند دست به کاری بزرگ بزنند و ژاپن را در خانه‌اش شکست دهند.

ژاپنی‌ها هرچند در دومین بازی خود توانستند میزبان خود چین را شکست دهند اما به هر حال همان یک شکست کافی بود تا به رده ۲۶ جهان نزول کنند.

بعد از ایران و ژاپن، تیم‌های استرالیا، کره جنوبی و قطر دیگر تیم‌های برتر آسیا هستند که در رده‌بندی جهانی به ترتیب در جایگاه‌های ۳۲، ۳۶ و ۴۳ قرار دارند.

همچنین در صدر جدول همچنان بلژیک عنوان نخست را در اختیار دارد و بعد از آن تیم‌های برزیل، انگلستان، فرانسه و ایتالیا، پنج تیم برتر جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هستند.

تیم ملی فوتبال ایران از زمان حضور دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی دگرگون شده و برخلاف دوران مربی‌گری کارلوس کیروش با ارائه نمایش‌هایی هجومی حریفان خود را از پیش رو بر می‌دارد. اسکوچیچ تا کنون در ۹ مسابقه‌ای که به عنوان سرمربی تیم ملی ایران فعالیت کرده توانسته به ۹ پیروزی پیاپی و دست یابد و رکورد ۱۰۰ درصد برد را به نام خود ثبت کند.

تیم ملی ایران در مهرماه و در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قرار است ابتدا در امارات به مصاف تیم ملی این کشور برود و سپس در مهم‌ترین جدال این گروه در ورزشگاه آزادی با رقیب دیرینه یعنی کره جنوبی مصاف خواهد داد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غیبت‌های متوالی در اردوی تیم ملی؛ دستِ خالی اسکوچیچ در خط حمله مقابل عراق

ایران کامبوج را گلباران کرد؛ تیم ملی با ۱۰ گل به پیشواز جدال با عراق رفت

تیم ملی ایران با شکست هنگ کنگ گام اول را به سوی «معجزه» برداشت