ثبت «مرگبارترین» روز استرالیا در پی شیوع گسترده سویه اومیکرون

Technicians prepare Pfizer vaccines at Vaccination Centre in Sydney
Technicians prepare Pfizer vaccines at Vaccination Centre in Sydney Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمارهای رسمی حاکی از آن است که در این روز ۷۷ مورد مرگ در این کشور ثبت شده است که با احتساب این آمار، شمار کل مرگ و میرهای استرالیا از آغاز شیوع کرونا به ۲۷۷۶ نفر می‌رسد.

آگهی

استرالیا روز سه‌شنبه ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی مرگ‌بارترین روز خود را از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور تجربه کرد.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که در این روز ۷۷ مورد مرگ در این کشور ثبت شده است که با احتساب این آمار، شمار کل مرگ و میرهای استرالیا از آغاز شیوع کرونا به ۲۷۷۶ نفر می‌رسد.

پیش از این بالاترین رکورد روزانه مرگ و میر در پنج‌شنبه ۱۳ ژانویه به ثبت رسیده بود که مرگ ۵۷ نفر در سراسر این کشور گزارش شد.

مقامات تایید کردند که اکثر بیماران تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها به سویه «اومیکرون» آلوده شده‌اند و جوانان واکسینه نشده «تعداد قابل‌توجهی» از آنان را تشکیل می‌دهند.

شیوع سویه «اومیکرون» باعث شده تا نرخ بستری شدن در بیمارستان‌های استرالیا بطور قابل توجهی افزایش یابد؛ اگرچه شمار عفونت‌های روزانه این کشور نسبتا کاهش یافته است. در این روز ۷۳ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ نیز به ثبت رسید.

ثبت بیشترین مرگ و میر در نیو ساوت ولز

در این روز بیشترین شمار مرگ و میر (۳۶ نفر) در ایالت نیو ساوت ولز به ثبت رسید و گزارش‌ها حاکی از آن است که در میان قربانیان تنها ۴ نفر دُز تقویتی واکسن کرونا را زده بودند. این باعث گردید که مقامات این ایالت بار دیگر از مردم بخواهند هر چه سریع‌تر برای تزریق سومین دُز واکسن‌های کرونا اقدام کنند.

در ایالت کوئینزلند، هیچیک از ۱۶ فوتی روز سه‌شنبه واکسن تقویت کنندۀ کرونا دریافت نکرده بودند و از ۴۵ نفری که از ۱۳ دسامبر تا کنون در این ایالت به دلیل کووید۱۹ جان باختند، تنها یک نفر سومین دوز واکسن خود را زده بودند.

افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا باعث شده حتی با وجود اجتناب ایالت‌ها از قرنطینه سراسری و باز بودن کسب و کارها، مردم بیشتری در این کشور به قرنطینۀ خودخواسته روی بیاورند.

این وضعیت همچنین باعث شده تا چند ماه مانده به انتخابات فدرال، از میزان محبوبیت اسکات موریسون، نخست‌وزیر کنونی کاسته شود و در مقابل حزب اپوزیسیون کارگر اقبال بیشتری در میان رای دهندگان یابد.

کد قهوه‌ای در بیمارستان‌ها

افزایش شمار بستری‌ها باعث شد که روز سه‌شنبه در بیمارستان‌های ایالت ویکتوریا «کد قهوه‌ای» اعلام شود که به مدیران بیمارستان‌ها این قدرت را می‌دهد تا در صورت لزوم، ارائه خدمات بهداشتی غیر فوری را متوقف و مرخصی کارکنان را لغو کنند.

وزیر بهداشت استرالیا نیز اعلام کرد که دولت فدرال برای کمک به بیمارستان‌های دولتی، ۵۷ هزار پرستار و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان بیمارستان‌های خصوصی را به مناطقی در سراسر کشور که بیشترین میزان آلودگی به اومیکرون داشته‌اند، خواهد فرستاد.

استرالیا در حال حاضر در موضوع همه‌گیری ویروس کرونا سی و سومین کشور جهان است. تا کنون بیش از ۱ میلیون و ۸۷۶ هزار نفر از جمعیت ۲۵ میلیون نفری این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۲۷۷۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسپانیا در بحبوحۀ کمبود واکسن ۲.۲ میلیون دُز آسترازنکا به ایران اهدا کرد

اومیکرون بعد از اروپا به استرالیا رسید؛ از بسته شدن مرزهای اسرائیل تا شناسایی ۱۳ مورد در هلند

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد