استرالیا از لغو ممنوعیت ورود دانشجویان خارجی و کارگران ماهر خبر داد

استرالیا به دانشجویان و کارگران ماهر اجازه ورود می‌دهد
استرالیا به دانشجویان و کارگران ماهر اجازه ورود می‌دهد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استرالیا اعلام کرد که از اول دسامبر ممنوعیت ورود دانشجویان خارجی و کارگران ماهر را حذف کرده و برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های مسافرتی همه‌گیری کرونا را کاهش می‌دهد.

آگهی

استرالیا اعلام کرد که از اول دسامبر ممنوعیت ورود دانشجویان خارجی و کارگران ماهر را حذف کرده و برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های مسافرتی همه‌گیری کرونا را کاهش می‌دهد.

بر این اساس به طور قابل توجهی ممنوعیت ورود اتباع خارجی به استرالیا حذف شده و در نخستین مرحله گردشگران ژاپنی و اهل کره جنوبی می‌توانند وارد این کشور شوند.

استرالیا برای ۲۰ ماه از ماه مارس ۲۰۲۰ شدیدترین کنترل‌های مرزی را حتی برای شهروندان خودش به اجرا گذاشت.

از همین رو کارن اندروز، وزیر امور داخلی استرالیا روز دوشنبه ۲۲ نوامبر گفت که کشورش در حال بازگشایی به روی جهان است. البته همه افرادی که وارد استرالیا می‌شوند باید به طور کامل واکسینه شده باشند.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار دانشجوی خارجی و کارگر ماهر واکسینه شده بتوانند بدون نیاز به قرنطینه به استرالیا بازگردند.

دولت اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پس از آنکه بیش از ۸۵ درصد افراد بالای ۱۶ سال در این کشور واکسینه شدند، رفع مرحله‌ای محدودیت‌های کرونایی را در دستور کار خود قرار داد. از همین رو این دولت ماه گذشته محدودیت‌های سفر شهروندان این کشور را به خارج از استرالیا لغو کرد.

با این حال موریسون که امیدوار است سال آینده دوباره برای این سمت انتخاب شود، آشکارا از تسهیل قوانین سفر برای بیشتر غیراسترالیایی‌ها خودداری کرده بود.

این تصمیم باعث شده سرگردانی حدود ‌۱.۴ میلیون نفر از دارندگان ویزای کار در استرالیا شده بود. از همین رو صاحبان صنایع برای اینکه دولت استرالیا به کارگران ماهر دارای ویزا که واکسینه شده‌اند اجازه ورود دهد به سختی تلاش کرده بودند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، برخی از کشاورزان استرالیایی محصولات خود را در مزارع رها کرده بودند زیرا کارگرانی برای جمع‌آوری آن‌ها وجود نداشتند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

دانشجویان از دیگر افرادی بودند که بیش از همه خواهان کاهش بیشتر قوانین کرونایی در استرالیا و پیوستن دوباره به همکلاسی‌های خود در این کشور بودند.

برخی از مدیران بخش آموزش بین‌المللی استرالیا نگران بودند که بسیاری از دانشجویان آسیایی به جای پرداخت هزینه برای دوره‌های آنلاین مستقر در استرالیا، ترجیح دهند در آمریکا یا اروپا تحصیل کنند؛ موضوعی که می‌تواند این کشور را از کسب میلیاردها دلار درآمد محروم کند.

اگر چه صنعت گردشگری در استرالیا هم به شدت آسیب دیده است اما دولت این کشور هنوز تصمیم نگرفته است که گردشگران از سراسر جهان چه زمانی اجازه بازگشت به استرالیا خواهند داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استرالیا مرزش را بر روی مسافران واکسینه‌شده می‌گشاید

مقصدهای برتر مهاجرت دانشجویان ایرانی کدام کشورها هستند؟

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی