نمایش «مد بدون ملیت» در بوسنی به مناسبت روز جهانی مهاجران

نمایش مد «داستان ما» در سارایوو پایتخت بوسنی
نمایش مد «داستان ما» در سارایوو پایتخت بوسنی Copyright AP/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایش مدی در تالار شهر تاریخی سارایوو روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی مهاجران در ۱۸ دسامبر برگزار شد. در این نمایش لباس‌های خلق شده را مهاجران چندین مرکز مهاجرت در بوسنی طراحی کرده و دوخته‌اند.

آگهی

یک نمایش مد در تالار شهر تاریخی سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی مهاجران در ۱۸ دسامبر برگزار شد. در این نمایش لباس‌های خلق شده را مهاجران چندین مرکز مهاجرت در بوسنی طراحی کرده و دوخته‌اند.

آغاز این پروژه طرح تجهیز ۳ مرکز پذیرش مهاجران با چرخ خیاطی در ماه ژوئن ۲۰۲۱ بود. این طرح به سرعت به پروژه‌ای برای راه‌اندازی یک برند مد جدید با عنوان «مد بدون ملیت» No Nation Fashion تبدیل شد. الکساندرا لووریچ از طراحان مد با تجربه بوسنی رهبری و هماهنگی این طرح را به عهده گرفته است.

کشور بوسنی در سال ۲۰۱۷ به گلوگاهی برای هزاران مهاجری تبدیل شد که در مسیر به اصطلاح بالکان غربی سفر می‌کردند. هزاران مهاجر که عمدتاً از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا میایند، از راه یونان، آلبانی یا مونته نگرو برای رسیدن به شمال غربی بوسنی و هرزگوین تلاش می کنند و امید دارند به کرواسی رفته و به سمت کشورهای اروپای غربی حرکت کنند.

بر اساس آخرین برآوردهای اتحادیه اروپا، حدود ۴۰۰۰ مهاجر در حال حاضر در بوسنی حضور دارند. بیش از نیمی از آنها در چندین مرکز پذیرش در اطراف سارایوو و در شمال غربی کشور اسکان داده شده‌اند. مابقی آنها در اردوگاه های موقت به سر می‌برند.

این شوی مد «داستان درباره ما» نام گرفت. برخی از مدل‌های این شو حرفه‌ای بودند و برخی دیگر آماتور و مهاجر.

این نمایش پس از هشدارهای اخیر آژانس بین المللی مهاجرت سازمان ملل در مورد افزایش سطح عدم تحمل و خشونت علیه مهاجران در بحبوحه همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ برگزار می‌شود.

این نمایش همچنین همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان بین‌المللی مهاجرت و روز جهانی مهاجران در ۱۸ دسامبر برگزار شد.

به شبکه تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مستند انیمیشن «فرار»؛ شهادت‌نامه‌ای زنده از رنج مهاجرت

فرانسه از بریتانیا خواست برای جلوگیری از حوادث مانش مسیری قانونی برای مهاجرت ایجاد کند

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند