هشدار کمیسر مهاجرت اروپا به دولت بوسنی: مدیریت بهتری برای بحران مهاجرت داشته باشید

کمیسر سوئدی در جریان بازدید از کمپ لیپا
کمیسر سوئدی در جریان بازدید از کمپ لیپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یلوه یوهانسون، کمیسر سوئدی مهاجرت اتحادیه اروپا روز پنج شنبه از اردوگاه لیپا در شمال غربی بوسنی دیدارکرد و از مقامات بوسنیایی خواست تا مدیریت صحیح و بهتری در مقابله با بحران مهاجرت در این کشور داشته باشند.

آگهی

یلوه یوهانسون، کمیسر سوئدی مهاجرت اتحادیه اروپا پنجشنبه از مقامات بوسنی خواست تا بهتر در مدیریت بحران مهاجرت تلاش کنند.

وی هشدار داد که اگر این کشور می خواهد روند الحاق به اتحادیه اروپا را سرعت ببخشد بهتر است آماده شود تا با چالش بحران مهاجرت در سراسر کشور بصورت برابر اقدام کند. اتحادیه اروپا می خواهد که هزاران پناهجوی سرگردان در شمال این کشور با کمک دولت به کمپ های سراسر کشور منتقل شوند.

حدود ۹ هزار پناهجو از آسیای شرقی، خاورمیانه و شمال آفریقا در مسیر مشهور یونان به اروپای غربی در شمال غربی بوسنی گرفتار شده اند. پناهجویان معمولا از این منطقه بوسنی به کرواسی و سپس به اتریش و اروپای غربی می روند.

یلوه یوهانسون کمیسر اتحادیه اروپا پنج شنبه از کمپ لیپا در نزدیکی شهر بیهاچ دیدار کرد.

این کمپ زیرساخت های لازم برای میزبانی پناهجویان را ندارد و در اواخر ماه دسامبر مورد آتش سوزی گسترده قرار گرفت و در دو ماه اخیر و در سرمای زیر صفر این منطقه، پناهجویان در خانه های متروکه و چادرهای اهدایی سازمان های حامی پناهجویان اطراف این اردوگاه زندگی کرده اند.

یلوه یوهانسون در بازدید خود از تلاش های محلی برای بازسازی اردوگاه لیپا تشکر کرد اما خواست «تا مدیریت صحیح تری در زمینه مقابله با بحران مهاجرت» در بوسنی صورت بگیرد.

سیاستمدار سوئدی گفت:‌ « بحران مهاجرت تمام شدنی نیست. مهاجرت چیزی است که همیشه در اینجا، در اتحادیه اروپا، بوده است و همیشه چنین چیزی نیز وجود خواهد داشت.»

از سال ۲۰۱۸ تا امروز اتحادیه اروپا، بیش از ۸۸ میلیون یورو برای مدیریت بحران مهاجرت در بوسنی به این کشور کمک مالی کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیتوانی: بلاروس با برنامه‌ریزی مهاجران را از بغداد و استانبول به اروپا می‌آورد

پلیس مرزی کرواسی به آزار جنسی به یک مهاجر زن افغان متهم شد

ویدئویی از وضعیت پناهجویان گرفتار در اردوگاه لیپا در بوسنی و هرزگوین