تجمع اعتراضی در سارایوو؛ مهاجران از بوسنی بروند

تظاهرات علیه حضور مهاجران در بوسنی
تظاهرات علیه حضور مهاجران در بوسنی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی کشته شدن یک مرد بوسنیایی که به ادعای پلیس بدست مهاجران به قتل رسید، صدها نفردر یکی از حومه های سارایوو، پایتخت بوسنی تظاهرات کردند.

آگهی

چند صد نفر روز چهارشنبه در حومه سارایوو، پایتخت بوسنی، تجمع کردند و خواستار اخراج پناهجویان و مهاجران از شهرها و انتقال اجباری آنها به اردوگاه ها شدند.

این تظاهرات در اعتراض به حضور مهاجران پس از کشته شدن یک بوسنیایی و زخمی شدن دو تن از همراهانش برگزارشد. محل تظاهرات شهر کوچک ایلیدزا بود.

پلیس این شهر می گوید جسد یک مرد بوسنیایی را پیدا کرده اند که بدست چند کشته شده است. به گفته سخنگوی پلیس سه مظنون پرونده از صحنه فرارکرده اند. پلیس تاکید کرد که ضاربان «مهاجر» هستند.

در تظاهرات علیه حضور مهاجران در بوسنی، شهروندان معترض پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده «ما دیگر حضور پناهجویان را تحمل نخواهیم کرد.»

بسیاری از پناهجویان برای ورود به اروپایی غربی ناگزیر از کشورهایی چون صربستان و بوسنی باید بگذرند و هزاران تن در سال های اخیر در بوسنی و هرزگووین گرفتار شدند و امکان خروج از این کشور را نیافته اند.

وضعیت پناهجویان در اردوگاه های این کشور مسلمان نشین بسیار وخیم گزارش شده است و بارها سازمان عفو بین الملل و دیگر نهادهای حقوق بشری نسبت به این موضوع انتقاد کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفت نفر در بوسنی به‌دلیل قتل غیرنظامیان در زمان جنگ بازداشت شدند

پارسال پوتین امسال اوربان؛ مدال قصاب بالکان بر گردن نخست‌وزیر مجارستان

برگزاری جشن جنجالی صرب‌های بوسنی؛ اتحادیه اروپا و آمریکا هشدار دادند