حمله به بزرگترین بیمارستان نظامی کابل؛ داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت

بیمارستانی در کابل محل پذیرش مصدومان
بیمارستانی در کابل محل پذیرش مصدومان Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری فرانسه شمار کشته شدگان را «دستکم ۱۹ نفر» گزارش کرده اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تاکنون مرگ تنها هفت نفر را تائید کرده است.

آگهی

در بحبوحه خشونت‌های فزاینده بین طالبان و گروه اسلامگرای رقیب آن یعنی داعش خراسان، وقوع دو انفجار و سپس تیراندازی در نزدیکی بزرگ‌ترین بیمارستان نظامی افغانستان در کابل دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت. گروه داعش چند ساعت پس از این حمله، در بیانیه‌ای مسئولیت آن را برعهده گرفت.

در این بیانیه که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد داعش خراسان اعلام کرد که پنج جنگجوی این گروه حملات همزمان و هماهنگ را در این مکان انجام داده‌اند.

این گروه اضافه کرد که یکی از اعضای آن‌ها، قبل از ورود دیگران به ساختمان، کمربند انفجاری خود را در ورودی بیمارستان منفجر کرد.

خبرگزاری فرانسه شمار کشته شدگان را «دستکم ۱۹ نفر» گزارش کرده اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تاکنون مرگ تنها هفت نفر را تائید کرده است. با توجه به شدت حادثه بیم آن می‌رود که بر تعداد کشته ها و زخمی ها افزوده شود.

یکی از مسئولان حکومت طالبان از کشته شدن عامل انتحاری که سوار بر موتور، خود را مقابل ورودی بیمارستان منفجر کرد و دیگر عوامل این حمله در جریان درگیری در داخل محوطه بیمارستان خبر داد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این حمله نیمروز سه‌شنبه ۲ نوامبر (۱۱ آبان) روی داد و بنابر اعلام یکی از مقامات طالبان، انفجار اول در نزدیکی بیمارستان «سردار محمد داوود خان» و انفجار دوم در ورودی آن اتفاق افتاده است.

با آغاز حملات، کارکنان بیمارستان در یک اتاق امن پناه گرفته‌اند و یکی از شاهدان از داخل بیمارستان به خبرگزاری فرانسه گفته است که «تیراندازی درون ساختمان همچنان ادامه دارد و مهاجمان از اتاقی به اتاق دیگر می‌روند.»

پس از اولین انفجار، نیروهای طالبان که مدت سه ماه است کنترل کابل را در دست دارند، با دو خودروی زرهی و یک وانت به محل حادثه شتافتند.

از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ۱۵ اوت، شاخه داعش در افغانستان موسوم به «داعش خراسان» بارها دست به حملات خونین زده است.

آخرین حمله این گروه در پایتخت افغانستان به سوم اکتبر برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که انفجار بمب در نزدیکی مسجد عیدگاه در شهر کابل دست‌کم هشت کشته برجای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سه انفجار پی در پی داعش در کابل کشته و مجروح برجای گذاشت

اعتراض زنان در کابل به «سکوت» جهان در برابر بحران افغانستان

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد