طالبان: انفجار در نزدیک مسجد عیدگاه کابل باعث کشته شدن غیرنظامیان شده است

انفجار در کابل غیرنظامیان را هدف قرار داد
انفجار در کابل غیرنظامیان را هدف قرار داد Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ذبیح‌الله مجاهد، معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان گفت که یک انفجار مرگبار در نزدیکی دروازه مسجد جامع عیدگاه در کابل رخ داده است.

آگهی

ذبیح‌الله مجاهد، معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان گفت که یک انفجار مرگبار در نزدیکی دروازه مسجد جامع عیدگاه در کابل رخ داده است.

وی اضافه کرد که این انفجار در میان جمعیت غیرنظامیان صورت گرفته است. وی آماری درباره تعداد قربانیان این حمله منتشر نکرده است. اما قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت کشور طالبان به خبرگزاری فرانسه گفت که دست کم دو غیرنظامی در این انفجار کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. این رقم ساعاتی بعد به پنج کشته افزایش یافت و یکی از مقامات طالبان گفت که سه مظنون بازداشت شده‌اند. 

احمدالله کاسبی که نزدیک مسجد مغازه دارد گفت که «صدای انفجار و به دنبال آن تیراندازی را شنیده است.»

تاکنون گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است. با این حال داعش در شرق ولایت ننگرهار حضور قوی داد و طالبان را دشمن خود می‌داند. این گروه که در افغانستان معروف به «داعش خراسان» است حملات متعدی را علیه طالبان مخصوصا در مرکز ولایت جلال‌آباد انجام داده است.

قرار بود امروز در مسجد عیدگاه مراسم فاتحه برای درگذشت مادر ذبیح‌الله مجاهد برگزار شود و طبق گزارش رسانه‌های افغانستان این مراسم هنگام انفجار در جریان بود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس محوطه اطراف مسجد از سوی نیروهای طالبان محاصره شده است و جو شدید امنیتی در محل انفجار حاکم است.

مسجد جامع عیدگاه دومین مسجد بزرگ شهر کابل است.

در یک ماه و نیم اخیر که طالبان قدرت را در افغانستان در دست گرفته است، وقوع انفجار نسبت به گذشته کاهش یافته بود با این حال در زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان انفجاری در نزدیکی میدان هوایی کابل رخ داد که در آن شماری زیادی از غیرنظامیان افغان کشته شدند. ۱۳ سرباز آمریکایی نیز در بین قربانیان این انفجار بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در مسجدی در ولایت ننگرهار کشته و زخمی برجای گذاشت

انفجار در کابل، صلح در قطر؛ ‌ژنرال پترائوس نسبت به شکست نظامیان افغانستان هشدار داد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد